رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ساماندهی نیروهای غیر رسمی در کمیته امداد

19:30 - 15 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۵۱۹۷
معاون اداری و مالی کمیته امداد از اجرای بخشنامه ساماندهی نیروهای غیر رسمی در کمیته امداد برای چابک سازی و کاهش هزینه‌های ارائه خدمات خبر داد.

به گزارش گروه جامعه ، علیرضا عسگریان، با اشاره به اینکه دستورالعمل ساماندهی نیروهای غیر رسمی از سال 91 تصویب و ابلاغ شده است گفت: با توجه به ایرادات قانونی و جدی که از سوی برخی نهادهای نظارتی در خصوص نحوه فعالیت نیروهای غیر رسمی مطرح شده بود، پس از سه سال کار کارشناسی و تهیه دستورالعمل ساماندهی نیروهای غیر رسمی، نحوه انعقاد قرارداد با این نیروها با انجام تغییرات شکلی و ماهوی از ساعتی و حجمی به خرید خدمت تغییر پیدا کرد.

عسگریان افزود: هدف از اجرای این بخشنامه چابک سازی ساختار و افزایش راندمان کاری سرمایه انسانی این نهاد، قانون مداری بیشتر و رفع ایرادات قانونی، کاهش هزینه های ارائه خدمات و بهینه سازی مدیریت منابع برای سال 95 است.

وی با اشاره به عدم تطابق وضعیت کاری تعدادی از این نیروها با ضوابط ابلاغ شده، اظهار کرد: کمیته امداد با توجه به وظایف تعریف شده برای آن، نسبت به خرید خدمت مورد نیاز از طریق اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام خواهد کرد.

معاون اداری و مالی کمیته امداد درباره نحوه جذب نیروهای مورد نیاز این سازمان اشاره و خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته برای انجام ماموریت در حوزه‌های فرهنگی و اشتغال برخی از همکاران به صورت خرید خدمت و پروژه‌ای جذب شده‌اند که بدیهی است دلیل حضور این افراد ارائه خدمت بوده و تعهدی برای کمیته امداد ایجاد نمی‌کند و این در حالی است که با توجه به ضرورت کاهش هزینه خدمات، لازم است نسبت به استفاده موثرتر از نیروهای رسمی و قراردادی شاغل اقدامات لازم انجام گیرد و از جذب نیروها خارج از ضوابط پرهیز شود.

عسگریان مشاغل غیر رسمی در حوزه فرهنگی و اشتغال کمیته امداد را شامل این تغییرات عنوان کرد و یادآور شد: بر این اساس با بهره گیری از توانمندی و ظرفیت‌های موجود دیگر سازمان‌ها و نهاد ها می‌توان هزینه‌های ارائه خدمات را کاهش داد.

وی در ارتباط با وضعیت نیروهای قراردادی دارای پست سازمانی خاطر نشان کرد:اکنون حدود هزار و 500 نیروی قراردادی دارای پست سازمانی با کمیته امداد همکاری می کنند که تغییر در نحوه انعقاد قرارداد شامل این افراد نیست و مانند گذشته به عنوان نیروی رسمی این سازمان به فعالیت مشغول خواهند بود و این نیروها نیز در سال گذشته برای نخستین بار از تسهیلات رفاهی از جمله اعطای وام و پاداش همانند نیروهای رسمی این نهاد بهره مند شده‌اند.

 دستورالعمل ساماندهی نیروهای غیر رسمی و مشاغل غیر رسمی پس از چند سال مطالعه و بررسی در سال 91 با مشارکت حوزه‌های مختلف این نهاد که نیازمند نیروهای غیر رسمی بر اساس نوع خدمت، شرح خدمات، شرایط احراز، فرمول پرداخت و شاخص خرید خدمت بوده‌اند تصویب و نخستین بار در سال 95 برای اجرا ابلاغ شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *