انتقال تجربیات میان دانشمندان کشورها باعث رفع برخی مشکلات جهانی می شود

10:00 - 29 اسفند 1394
کد خبر: ۱۵۰۰۸۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می تواند با حمایتی که از نخبگان صورت می دهد و امکان برگزاری ملاقات و ایجاد روابط با خارج از کشور، در کنار توسعه علمی زمینه توسعه اقتصادی بر پایه علم را نیز ایجاد کند.
انتقال تجربیات میان دانشمندان کشورها باعث رفع برخی مشکلات جهانی می شود(چخماقی-نوروز)موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد و عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو  با خبرنگار گروه سیاسی اظهار داشت: دولت می تواند با حمایتی که از نخبگان صورت می دهد و امکان برگزاری ملاقات و ایجاد روابط با خارج از کشور، در کنار توسعه علمی زمینه توسعه اقتصادی بر پایه علم را نیز ایجاد کند.

وی با بیان اینکه انتقال تجربیات میان دانشمندان کشورها باعث رفع برخی مشکلات جهانی می شود، عنوان کرد: در جریان انتقال تفکرات، تجربیات و دانش میان نخبگان کشورهای مختلف می توان آنها را در جهت حل مشکلات بشری مثل محیط زیست، آلودگی ها، فقر و گرسنگی و غیره به کار برد.

ثروتی در پایان یکی از پایه‌های رشد و توسعه هر کشور را مباحث علمی، فناوری و تکنولوژی دانست و گفت: در حال حاضر کشور ما قدرتمندترین کشور منطقه به لحاظ توسعه علمی است و در رتبه‌بندی جهانی نیز جایگاه خوبی دارد تنها کاری که برای جلب نظر کشورهای خارجی باقی مانده شناسایی ظرفیت های داخلی به آنهاست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *