تشکیل کمیته بازگشت "مهاجرین افغانستانی" از آلمان در کابل

18:15 - 24 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۸۶۸۳
نشست مشورتی بازگشت مهاجرین افغانستانی از آلمان تشکیل جلسه داد و مقرر کرد تا کمیته‌ای برای بازگشت مهاجرین در کابل با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل شده و مصوبات آن در ۲ هفته آینده به طرف آلمانی منتقل شود.
تشکیل کمیته بازگشت به گزارش سرویس بین الملل در نشست مشورتی که در مورد بازگشت مهاجرین افغانستانی از کشورهای اروپایی به ویژه آلمان، در کابل برگزار شد، مصوب شد که باید بازگشت مهاجرین بر اساس تفاهمنامه بین برلین و کابل صورت گیرد.
 
 در این نشست مقرر شد تا یک کمیته متشکل از نمایندگان وزارت‌های امور خارجه، امور مهاجرین و عودت کنندگان، کشور، اقتصاد، شهرسازی، کار و امور اجتماعی و اطلاعات و فرهنگ متن این تفاهمنامه را تهیه کرده  و تا 2 هفته دیگر مصوبات آن به طرف آلمانی منتقل شود.
 
در این نشست که صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، نصیر احمد اندیشه معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه، مسعود احمد عزیزی معاون سیاسی وزارت کشور و محمد سلیمان کاکر معاون مشاور امنیت ملی برگزار شده بود، در مورد بازگشت مهاجرین افغانستانی از آلمان و ادغام و اسکان مجدد و ایجاد زمینه‌های اشتغال برای آنها بحث صورت گرفت.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *