رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کری یکشنبه آینده در پاریس؛ مذاکره با همتایان اروپایی درباره سوریه

19:12 - 19 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۷۰۴۷
«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه آینده با همتایان اروپایی خود در پاریس درباره تحولات سوریه مذاکره می کند.
به گزارش گروه بین الملل ، خبرگزاری فرانسه از قاهره نوشت، 'ژان مارک ارو' وزیر امور خارجه فرانسه امروز اعلام کرد که جان کری قرار است در نشست پاریس با پنج همتای فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی خود درباره آخرین تحولات مربوط به بحران سوریه رایزنی و تبادل نظر کند.

وی که برای یک دیدار دو روزه وارد قاهره شده است، در بدو ورود به این شهر در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این 6 دیپلمات ارشد قرار است در باره روند آتش بسی که از 27 فوریه (8 اسفند) تاکنون در سوریه برقرار شده است و موفقیت آن تباد نظر کنند و در عین حال مخالفان سوری را نیز برای بازگشت هرچه زودتر به میز مذاکره صلح سوریه تشویق و ترغیب کنند.

وی افزود: وزیران اروپایی نیز در این نشست از جان کری خواهند خواست تا اروپا بتواند در این آتش بس که فقط میان آمریکا و روسیه توافق شده است، نظارت کند.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد:« آنها در عین حال می خواهند مطمئن شوند که حملات هوایی روسیه در سوریه صرفا علیه مواضع سازمان های جهادی، تروریست های داعش و جبهه النصره است و علیه گروههای میانه روی آن کشور انجام نمی گیرد.»

غربی ها مخالفان مسلح علیه دولت سوریه را معارضان میانه رو می نامند.

آتش بس سوریه که از شنبه هفته گذشته آغاز شد، به رغم اینکه دو طرف همدیگر را به نقض آن متهم کرده اند، همچنان حفظ مانده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *