رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هدفگذاری تجارت یک میلیارد دلاری ایران و اوکراین

0:15 - 20 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۷۵۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
در دیدار ولی‌ا... افخمی‌راد رییس سازمان توسعه تجارت و خانم ناتالیا میکولسکا معاون وزیر توسعه اقتصادی اوکراین دو طرف بر گسترش تجارت تاکید کردند و رسیدن به سقف تجارت یک میلیارد دلاری را به عنوان هدف نخست برای آینده کوتاه‌مدت روابط خود ترسیم کردند.
به گزارش، ولی‌ا... افخمی‌راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و رییس سازمان توسعه تجارت در این دیدار به تجارت خارجی دو کشور طی سال جاری وسال گذشته  اشاره کرد و گفت: حجم تبادلات تجاری ایران و اوکراین سال گذشته بالغ بر 234 میلیون دلار بود که طبق آمار 10 ماهه گمرک ایران اکنون به کمتر از نصف آن یعنی 104 میلیون دلار کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: قطعا تحریم‌های جهانی علیه ایران و مشکلاتی که در یک سال اخیر در اوکراین اتفاق افتاد بر کاهش تجارت دو کشور تاثیر گذاشت اما نباید از نظر دور داشت که رسیدن به تجارت یک میلیارد دلاری با توجه به توانمندی‌های بخش خصوصی و اراده مسئولان دو کشور دور از دسترس نیست.

افخمی‌راد با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت یک سوم تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور را مدیریت می‌کند، اظهار داشت: ما آمادگی داریم با اوکراین نیز مانند سایر کشورهای جهان روابط تجاری خود را گسترش دهیم از همین رو برگزاری و مشارکت در نمایشگاه و تسهیل در رفت و آمد هیات‌‌های تجاری دو طرف را پیشنهاد می‌دهیم. 

وی سپس با مروری بر کارنامه تجاری خارجی ایران در 11 ماهه سال 94 خاطرنشان کرد: در سال جاری ضمن کاهش خام‌فروشی، تراز تجاری ایران مثبت شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز امیدواری برای از سرگیری برگزاری کمیسیون‌های مشترک تجاری ایران و اوکراین اظهار کرد: امیدواریم در نشستی که در جریان پنجمین کمیسیون مشترک دو کشور برگزار شد و همچنین جلسات پیگیری پس از آن،مشکلات تجاری شناسایی و برای رفع آنها چاره‌اندیشی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *