رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افتتاح فاز نخست طرح تحول فضایی/ ایران در پی کسب هاب پروازی منطقه

14:00 - 13 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۸۵۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر راه و شهرسازی گفت: بدیل ایران به هاب پروازی منطقه را مستلزم تحول در همه زیرساخت ها است.
به گزارش گروه اقتصاد ، عباس آخوندی در مراسم افتتاح مرحله نخست طرح تحول فضای کشور با عنوان طرح ملی مدیریت آسمان ایران شهر که امروز در شرکت مادرتخصصی فرودگاه های کشور برگزار شد افزود: قدرت هایی که دنبال ایجاد مراکز تصنعی در اطراف ما بودند امروز به خوبی به آنها ثابت شده که ایران باید مرکز ثقل و الهام منطقه باشد.

وی گفت: حوزه تمدنی ایرانشهر از سیحون تا خلیج فارس و از سند تا فرات را در بر می گیرد و ایران همواره مرکز سیاسی و اقتصادی و منبع الهام این حوزه تمدنی بوده است و امروز در پی آن هستیم تا ایران به آن موقعیت بازگردد.

وزیر راه و شهرسازی افتتاح فاز اول طرح تحول فضای کشور را یکی از اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران برای توسعه صنعت هوایی در ایران دانست و افزود: کسب این موفقیت محصول تلاش همه دستگاه ها اعم از نظامی و غیرنظامی است و باید در این راه از شورای عالی امنیت ملی ، ستاد کل مشترک نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تشکر کنم.

آخوندی تبدیل ایران به هاب پروازی منطقه را مستلزم تحول در همه زیرساخت ها دانست و تاکید کرد: این خواسته باید به لوازم آن از جمله ایجاد دالان های جدید ، ساخت ترمینال ها و فرودگاه ها پایبند باشد ضمن اینکه ما در فازهای بعدی به دنبال تحقق راه ابریشم هوایی و آسمان منعطف ایران هستیم.

وی افزود: این مجموعه اقدامات باید سایر فعالیت ها در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی و دریایی و جاده به صورت یک مجموعه منسجم در نظر گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحولات بزرگ در دست اجرا در اطراف فرودگاه امام خمینی افزود: این زنجیره اقدامات صدها میلیارد تومان سرمایه گذاری طلب می کند ضمن اینکه نوسازی بنگاه داری در صنعت هوایی هم باید تحقق یابد.

آخوندی گفت: همه شرکت های هواپیمایی ملزم شده اند تا آخر تیر سال 95 افزایش سرمایه انجام دهند تا قدرت رقابت آنها با شرکت های خارجی افزایش یابد.


 انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *