رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ترکیب جدید شورای عالی "صلح افغانستان" معرفی شد

14:00 - 05 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۹۷۵۹
رییس جمهوری افغانستان ترکیب جدید شورای عالی صلح این کشور را همزمان با آغاز چهارمین دور گفت و گوهای چهارجانبه با حضور کشورهای آمریکا، چین، پاکستان و کشور میزبان در کابل، اعلام کرد.
ترکیب جدید شورای عالی به گزارش سرویس بین الملل "محمد اشرف غنی" روز سه شنبه "پیرسید احمدگیلانی" یکی از رهبران پیشین جهادی این کشور را به عنوان رییس،"محمد کریم خلیلی" معاون رییس جمهور پیشین را به عنوان معاون ارشد و «حبیبه سرابی» استاندار سابق بامیان، "حاجی دین محمد" "عطاالرحمان سلیم" "مولوی خبیر" و مولوی خدام» را نیز به عنوان معاونان شورای عالی صلح افغانستان معرفی کرد.

همچنین "فاروق بشر" به عنوان رییس دبیرخانه این شورا معرفی شده است.

این شورا سیاست گذاری های گفت و گوهای صلح افغانستان را برعهده دارد. رسانه های افغان پیشتر این ترکیب شورای عالی صلح را معرفی کرده بودند.

رئیس جمهوری افغانستان پیش از معرفی ترکیب جدید این شورا گفته بود که رهبران پیشین جهادی در شورای عالی صلح نقش پررنگ خواهند داشت.

اشرف غنی در مراسم معرفی ترکیب جدید مدیریت شورای عالی صلح این کشور از آنان خواست تا با اطمینان و استقلال کامل، وظایف خود را انجام دهند.

وی گفت که یکی از اهداف دولت وحدت ملی افغانستان تحقق برقراری صلح در کشور است و برای تحقق این هدف با این شورا همکاری همه جانبه خواهد کرد.

اشرف غنی از برهان الدین ربانی رییس فقید شورای عالی صلح و رئیس جمهوری پیشین افغانستان که در این راه جان خود را نیز از دست داد، تجلیل کرد و گفت: در 10 سال گذشته 40 تن از اعضای شورای عالی صلح در مرکز و استان های افغانستان کشته شده اند و 150 تن نیز از افرادی که به روند صلح پیوسته اند هدف قرار گرفته اند.

وی ابراز امیدواری کرد که اعضای جدید شورای عالی صلح بتوانند آرزوهای دیرینه مردم افغانستان را بر آورده سازند و امنیت، ثبات و رفاه را برای مردم به ارمغان آورند.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان نیز در سخنان افتتاحیه گفت و گوهای چهارجانبه صلح، ابراز امیدواری کرد که اعضای جدید شورای عالی صلح بتوانند در پیشبرد گفت و گوهای صلح با طالبان موفق باشند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *