"رسانه روسی": ایران، روسیه و چین توانمندی نظامی آمریکا را تضعیف کرده اند

14:00 - 06 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۹۷۵۳
یک رسانه روسی با تاکید بر اینکه "برنامه ریزی های دفاعی روسیه و چین سبب تضعیف توانمندی نظامی آمریکا شده است" نوشت: عصر برتری نظامی آمریکا بر جهان به پایان می رسد و این مساله بیش از پیش مقام های این کشور را نگران کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری روسیا سگودنیا در مطلب خود بخشی از مقاله روزنامه آمریکایی واشنگتن پست را به چاپ رسانده که در ان به استناد یک گزارش کارشناسی، عصر برتری نظامی آمریکا بر کشورهای دیگر مورد تاکید قرار گرفته است.

در مطلب رسانه روسی گفته شده است: عصر برتری آمریکا بر جهان بسر می رسد، زیرا توانمندی اصلی این کشور در ناوگان ناوهای هواپیمابر نهفته که اهمیت سابق خود را از دست داده است.

روسیا سگودنیا در مطلب خود به نقل از گزارش مرکز امنیت آمریکا نوشته است: ناوگان ناوهوای هواپیمابر آمریکایی در وضعیت حساسی قرار گرفته است و اگر قبلا هیچ نیرویی در برابر این ناوها یارای ایستادگی و مقابله نداشت، در شرایط کنونی وضعیت کاملا تغییر کرده است.

کشورهایی مانند چین، ایران و روسیه در سال های اخیر به نوین سازی نیروهای مسلح خود و تجهیز آن به تسلیحات پیشرفته پرداخته اند که توانمندی جنگی نیروهای مسلح آمریکا را تضعیف می کند.
 
رسانه روسی به نقل از گزارش آمریکایی افزود: روسیه در دریای بالتیک سامانه پدافند هوایی مطمئنی ایجاد و مجموعه های موشکی در این منطقه مستقر کرده است. ناتو هم نسبت به استقرار موشک های روسی در امتداد مرزهای سوریه هشدار داده است.

در ادامه گزارش آمده است: روسیه همچنین موشک های هوا-هوای پیشرفته آزمایش کرده و کارشناسان هم کارآیی بالای آن را تایید کرده اند.

چین هم به نوبه خود سامانه های موشکی سطح-هوای پیشرفته ای را به وجود آورده و نیروهای مسلح خود را به موشک های بالدار ضدناو، زیردریایی ها و ناوهای موشک انداز و هواپیماهای پیشرفته مجهز کرده است و همزمان توانسته تسلیحات جدیدی بسازد که دشمنان خود را از مراکز حیاتی خود دور نگه می دارد.

در مطلب رسانه روسی خاطرنشان شده است: در حالی که کشورهای دیگر تلاش های خود را برای ایجاد فناوری های تسلیحاتی جدید همچون پهبادها و موشک ها و جنگنده های پیشرفته نسل جدید متمرکز کرده اند، آمریکا مطابق برنامه قدیمی عمل می کند و در نتیجه توانمندی خود برای برتری بر دیگر کشورها را به تدریج از دست می دهد.

در پایان مطلب خاطرنشان شده است: آمریکا دیگر مانند سابق نمی تواند بدون مانع مناطق وسیعی را کنترل کند و اگر پنتاگون در راهبرد خود تجدید نظر نکندٰ بزودی در توانمندی نظامی از چین و روسیه عقب می ماند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *