"هند" با اعزام تیم تحقیقاتی پاکستان به این کشور موافقت کرد

21:10 - 03 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۹۲۷
"چودری نثار علی" وزیر کشور پاکستان گفت: دولت هند با اعزام تیم تحقیقاتی از سوی اسلام آباد به این کشور موافقت کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از "داون نیوز"، "چودری نثار علی" وزیر کشور پاکستان گفت: دولت هند با اعزام تیم تحقیقاتی در رابطه با حمله تروریستی به پایگاه هوایی "پتان کوت" در ایالت پنجاب هند موافقت به عمل آورده است.  تنها شرط هند برای اعزام این تیم تحقیقاتی اینست که پنج روز پیش از اعزام  افراد مورد نظر با دولت هند هماهنگی به عمل آید.   
 
وی در ادامه افزود: نامه ای از سوی وزارت خارجه کشور در رابطه با اعزام تیم تحقیقاتی به مقامات هند نوشته شد و دولت هند با اعزام تیم تحقیقاتی موافقت کرده است. تیم تحقیقاتی در چند روز آینده عازم هند خواهد شد.
 
اما وی به این نکته اشاره نکرد که آیا دولت هند اجازه خواهد داد این تیم تحقیقاتی وارد پایگاه هوایی "پتان کوت" شود، چون چندی پیش دولت هند اعلام کرده بود که به تیم تحقیقاتی پاکستان اجازه ورود به پایگاه هوایی خود را نخواهد داد.
 
لازم به ذکر است  در ماه ژانویه در حمله تروریستها به پایگاه هوایی "پتان کوت" در ایالت پنجاب هند ۹ تن از نیروهای امنیتی هند کشته شدند. دولت هند مدعی شده بود تروریستها با افرادی در شهر "بهاولپور" پاکستان در تماس بوده اند. اسلام آباد نیز طی انجام عملیاتی «مولانا مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی «جیش محمد» و ۱۲ نفر دیگر از اعضای این گروه تروریستی را دستگیر کرد و تفتیش و بازرسی از این افراد ادامه دارد.
/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *