تحلیل نمرات دانش آموزان بر اساس آمار هر منطقه / میانگین نمره معدل دبیرستانی‌ها 12 است

9:57 - 03 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۷۹۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
میانگین نمره معدل دبیرستانی‌ها به نمره 12 است و میانگین استان‌ها ،شهرستان‌ها مناطق و مدارس با یکدیگر با توجه به نمرات امتحانی دانش آموزان تفاوت دارد.

عبدالرسول عمادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جامعه در رابطه با کاهش معدل مقطع متوسطه در طی دو سال آینده اظهار کرد: در تلاشیم تا نتایج امتحانات نهایی در خرداد سال 94-93 تحلیل شود، به طوری که می‌توان گفت در حال حاضر میانگین نمرات دانش آموزان در دروس امتحانات نهایی در تمامی دروس متوسطه نظری، فنی و کاردانش 12 است.

وی با بیان این‌که در سال گذشته میانگین نمرات دانش آموزان 12 بود و در مجموع 80 درصد از دانش آموزان نمره قبولی را گرفتند، تصریح کرد: در مقیاس استانی 32 استان و در مقیاس شهرستانی به تعداد شهرستان‌ها و مناطق، نتایج میانگین نمرات دانش آموزان مشخص می‌شود.

به گفته وی، برنامه‌ای برای تحلیل نتایج نمرات در خرداد 94 در نظر گرفته  شده که در سطح ملی، استان، شهرستان، منطقه و حتی در شهر و مدرسه این تحلیل‌ها صورت گیرد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پرورش با بیان این مطلب که مهمترین هدف از تحلیل وضع موجود آموزش و پرورش از جهت نتایج امتحانات است، گفت: در تلاشیم تا برمبنای نمرات دانش آموزان بتوانیم برنامه ریزی و هدف گذاری کمی برای سال‌های تحصیلی آینده داشته باشیم.

عمادی در ادامه اظهار کرد: درحال حاضر این تحلیل در تمامی مناطق کشور در حال انجام است و به لحاظ کمی نتایج برای خرداد سال تحصیلی 94-95 اعمال می‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش کشور اذعان کرد: میانگین نمرات به دست آمده برای تمامی مناطق کشور در سوابق تحصیلی دانش آموزان اعمال خواهد شد.

وی در رابطه با سوالت امتحانات نهایی عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سوالات امتحان نهایی دانش‌ آموزان استاندارد بوده است ولی 50 درصد دانش آموزان موفق به پاسخ دادن به برخی از سوالات امتحانی نشده‌اند و این نشان دهنده آن است که مطلب درسی به خوبی به دانش آموزان تفهیم نشده است.

عمادی گفت: نتیجه این تحلیل‌ها به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای تغییر در محتوای کتاب درسی به ویژه کتاب‌های جدیدتالیف داده شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش کشور در خاتمه تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های برابر برای تحصیل و عدالت آموزشی نیز می تواند به بالابردن معدل دانش آموزان در دوره دبیرستان کمک کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *