رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مقدونیه مرزهای خود را به روی "پناهجویان افغانستانی" بست

16:20 - 03 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۷۲۷
دولت مقدونیه مرزهای خود را به روی پناهجویان افغانستانی بسته و این اقدام به اعتراض شدید این افراد منجر شده است.
مقدونیه مرزهای خود را به روی به گزارش سرویس بین الملل  پلیس مرزی یونان روز (یکشنبه) از بسته شدن مرزهای مقدونیه به روی پناهجویان افغانستانی خبر داد.
 
به نوشته "خبرگزاری فرانسه" یک مقام پلیس یونان در این زمینه گفت: دیروز متوجه شدیم که مقام‌های مقدونیه دیگر اجازه ورود پناهجویان افغانستانی را به کشورشان نخواهند داد.
 
این فعل و انفعال به دنبال اعلام روز جمعه اتریش مبنی بر اعمال محدودیت روزانه بر پناهجویانی که خواهان ورود و ثبت نام در این کشور برای اقامت بودند، صورت گرفته و البته موجب بیم قاره اروپا از اثرات متعاقب این تصمیم گیری بر جریان مهاجرت از مسیر به اصطلاح بالکان دارد.
 
 به گزارش خبرگزاری فرانسه، پناهجویان افغانستانی که خواهان ورود از مرز «ایدومنی» به مقدونیه بودند از این کار باز ماندند و تنها پناهجویان عراق و سوری اجازه ورود به این کشور را یافتند.
 
یک مقام دولت یونان با تایید این خبر افزود: دولت یونان هر اقدام یکجانبه در زمینه مدیریت بحران پناهجویان را محکوم می‌کند.
 
یک پناهجوی 26 ساله افغانستانی به نام «سید وهاب سادات» در این زمینه با اعتراض گفت: عراقی‌ها و سوری‌ها در حال عبور از مرز هستند، اما ما چرا نمی‌توانیم؟ آیا ما انسان نیستیم؟ من می‌خواهم به آلمان بروم و در کمال آرامش کار و زندگی کنم. من از جایی آمده‌ام که زندگی‌ام در خطر است.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *