خصوصی سازی کیفیت آموزش و نظارت بر مدارس را افزایش می دهد

11:09 - 16 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۸۶۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش تصمیم درستی برای واگذار کردن مدارس دولتی به بخش خصوصی گرفته است، گفت: با واگذار کردن مدارس دولتی به بخش خصوصی و غیر انتفاعی نظارت بر این مراکز با دقت بیشتری صورت می گیرد.

: مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش تصمیم درستی برای واگذار کردن مدارس دولتی به بخش خصوصی گرفته است، گفت: با واگذار کردن مدارس دولتی به بخش خصوصی و غیر انتفاعی نظارت بر این مراکز با دقت بیشتری صورت می گیرد.

علیرضا راشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، در رابطه با مدارس خصوصی اظهار کرد: البته وزارت آموزش و پرورش باید هزینه تحصیل دانش‌آموزان بی بضاعت را به واحدهای خصوصی بپردازد، تا این رویکرد فشار مالی به خانواده ها وارد نکند و موجب انصراف از تحصیل برخی از افراد نشود. البته واگذاری مراکز آموزشی دولتی به این بخش می تواند گام موثری در تامین هزینه های مراکز آموزشی بوده و به این ترتیب تا حدی نیز به این وزارتخانه در تامین منابع مالی کمک کند تا اعتبارات موجود را به بهترین نحو هزینه کند.

وی با بیان این مطلب که آموزش و پرورش برای سهولت و تقویت بخش‌های دولتی و خصوصی تصمیمات خوبی گرفته است، تصریح کرد: هر چه به سمت خصوصی سازی برویم نظارت بر کیفیت مدارس کشور بیشتر خواهد شد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان، با اذعان به این مطلب که هزینه برای دانش آموزان در مدارس کشور بسیار است بیان کرد: هزینه دانش‌آموزان از شروع سال تحصیلی تا خروجی قبولی خرداد رقم بسیار بالایی بوده در حالی که این وزارتخانه به عنوان بزرگترین متولی امر آموزش عمومی در کشور با کسری بودجه نیز مواجه است و نیازمند کمک در این زمینه است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *