"هند" واردات نفت از کشورهای خاورمیانه را افزایش می دهند

15:10 - 02 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۲۱۳
مدیرعامل پالایشگاه بنگلور هند گفت:پالایشگاههای این کشور واردات نفت از کشورهای خاورمیانه را به علت نزدیکی و قیمت پایین افزایش می دهند.
به گزارش سرویس بین الملل "اچ کومار"درگفتگویی افزود: هند در نظر دارد واردات نفت خود را از کشورهای امریکای لاتین کاهش دهد.

وی افزود: قیمت نفت امریکا در مقایسه با خاورمیانه گرانتر است و از سوی دیگر هزینه های حمل و نقل بیشتری برای واردات نفت از این کشورها باید متحمل شود.

به گفته وی، قیمت های رقابتی و فاصله کم کشورهای خاورمیانه با هند باعث شده است که منابع نفتی این کشورها از جذابیت بیشتری برای هند برخودار باشد.

داده های بدست آمده از محموله های نفتی هند نشان می دهد که در ماه ژانویه امسال عربستان سعودی بزرگترین تامین کننده نفت هند با صادرات 940 هزار بشکه نفت خام در روز بوده است.

براساس این گزارش ،عراق نیز در ژانویه با صدور 930 هزار بشکه نفت در روز دومین صادر کننده نفت به این کشور بوده است .

این درحالی است که واردات نفت هند از کشور های آمریکای لاتین در مقایسه با مدت مشابه در ماه ژانویه با یک چهارم کاهش به 706 هزار بشکه در روز رسید.

عراق هر بشکه نفت خود را یک دلار ارزانتر از دیگر کشورها برای جبران کیفیت به فروش می رساند. همچنین شرکت "ریلاینس" هند با عراق قرارداد طولانی مدت واردات نفت امضا کرده است.
 
پالایشگاه های نفت هند میلیارد ها دلار برای ارتقاء امکانات خود در پالایش نفت با کیفیت های گوناگون هزینه کرده اند و اکنون برای افزایش درآمد ناخالص خود به دنبال نفت کشورهایی مانند عراق و ایران هستند.

در ماه ژانویه،واردات نفت خام هند از ایران 170 هزار بشگه در روز بوده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است اما انتظار می رود در ماه جاری پالایشگاه های هند واردات نفت ایران را پس از لغو تحریم ها به سرعت افزایش دهند.

شرکت "ریلاینس" بزرگترین پالایشگاه جهان اعلام کرده است که پس از پنج سال وقفه در نظر دارد واردات نفت از ایران را از سربگیرد.

خبرگزاری رویترز چندی پیش در گزارشی از سفر مقامهای هندی شرکت ریلاینس به ایران برای گفت وگو برای از سرگیری خرید نفت خام ایران خبر داد.
 
گفته می شود ایران قرار است در نخستین مرحله یک میلیون بشکه نفت خام به ریلاینس صادر کند.

این محموله نخستین محموله نفتی ایران به این شرکت پس از تحریمها خواهد بود.گفته می شود "ریلاینس" در حال امضای قراردادی با ایران برای تامین ١٠٠ تا ١٢٠ هزار بشکه نفت خام در روز به این شرکت است.

از سوی دیگر "ریلاینس" اعلام کرده که حاضر است صادرات بنزین به ایران را نیز که از سال ٢٠٠٧ متوقف شده بود را از سر گیرد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *