توافق هسته‌ای تأثیر قابل توجهی بر روند بحران خاورمیانه خواهد داشت

3:50 - 02 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۰۳۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: توافق هسته‌ای می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روند بحران خاورمیانه و مشارکت و همکاری موثر ایران در زمینه مبارزه با داعش که محصول دو مؤلفه تروریسم و افراطی گرایی است، داشته باشد.
توافق هسته‌ای تأثیر قابل توجهی بر روند بحران خاورمیانه خواهد داشتبه گزارش گروه سیاسی ، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه که به منظور برگزاری ششمین دور گفت‌وگوهای ایران و نروژ به اسلو سفر کرده است، در نشست فرهیختگان و سفرای خارجی مقیم نروژ در موسسه مطالعاتی اسلو، سخنرانی کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست ضمن تشریح چالش‌های موجود در منطقه خاورمیانه، توافق هسته‌ای و همکاری‌های ایران و نروژ، اعتماد به دیپلماسی را یکی از دستاوردهای توافق هسته‌ای عنوان کرد و گفت: توافق هسته‌ای می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روند بحران خاورمیانه و مشارکت و همکاری موثر ایران در زمینه مبارزه با داعش که محصول دو مؤلفه تروریسم و افراطی گرایی است، داشته باشد.

وی توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها را زمینه‌ای برای گشودن مسیر تعامل دوجانبه بین طرفین دانست و افزود: در شرایطی که اقتصاد جهانی دچار رکود است، تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران، باعث افزایش فشار بر بسیاری از کشورهای جهان شد و لذا لغو این تحریمها می‌تواند به رشد کشورها کمک کند.

تخت روانچی، توافق هسته‌ای ایران با کشورها 1+5 را الگویی موثر برای حل و فصل موضوعات بین‌المللی دانست.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پایان به پرسش‌های پژوهشگران و سفرای مقیم در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پاسخ داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *