تمایل ایران برای همکاری با ژاپن در زمینه نیروگاه‌های اتمی کوچک

11:07 - 28 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۶۵۹۰
دسته بندی: سیاست
رئیس سازمان انرژی اتمی ایمنی هسته‌ای، نیروگاه‌های اتمی کوچک تا 100 مگاواتی و ابعاد صلح‌آمیز علوم و فناوری هسته‌ای را از زمینه‌های مورد علاقه ایران در همکاری با ژاپن برشمرد.
تمایل ایران برای همکاری با ژاپن در زمینه نیروگاه‌های اتمی کوچکبه گزارش گروه سیاسی ، کاتسویوکی کاوایی مشاور نخست وزیر ژاپن روز گذشته (سه‌شنبه) با علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و در خصوص مسائل مورد علاقه طرفین گفت‌وگو کرد.

در این دیدار صالحی با اشاره به روابط دیرینه بین 2 کشور و فرصت به‌ وجود آمده پس از برجام، خواستار توسعه همکاری‌های علمی و فنی در زمینه‌های مورد علاقه مشترک شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایمنی هسته‌ای، نیروگاه‌های اتمی کوچک تا 100 مگاواتی و ابعاد صلح‌آمیز علوم و فناوری هسته‌ای را از زمینه‌های مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران در همکاری با کشور ژاپن دانست.

مشاور نخست وزیر ژاپن نیز دراین دیدار با تشریح دیدگاه دولت ژاپن در زمینه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه پرداخت و اظهار داشت: پیشنهادهای خوبی در این دیدار مطرح شد که دولت ژاپن آنها را به دقت بررسی خواهد کرد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه روابط دو‌جانبه، خواستار گفت‌وگوی کارشناسی در زمینه‌های مورد علاقه به‌منظور ترسیم نقشه‌راه توسعه روابط هسته‌ای شد.

در این دیدار تنی چند از کارشناسان ژاپنی و کوبایاشی، سفیر ژاپن در تهران، کاوایی را همراهی می‌کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *