دادستانی مکزیک فولکس واگن را 9 میلیون دلار جریمه کرد

21:36 - 27 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۶۳۹۲
دادستانی فدرال مکزیک شرکت فولکس واگن را به خاطر فروش 45 هزار خودروی مدل 2016 بدون گواهی تائید رعایت استانداردهای آلاینده ، 9میلیون دلار جریمه کرد .
به گزارش گروه بین الملل ، روزنامه آ ب ث نوشت: دادستانی مکزیک اعلام کرد این جریمه بر روی فعالیت های واردات و بازاریابی 45 هزار و 494 دستگاه خودروی «آئودی» ، «بنتلی» ، «پورشه» ، «سئات» و «فولکس واگن» در مکزیک متمرکز شده است .

داستانی فدرال افزود در یک بازرسی که در آخرین ماه سال 2015 انجام گرفت ، مشاهده کردند که این خودروها تائیدیه قوانین رسمی مکزیک در انطباق زیست محیطی که در بین ابعاد مختلف ، سقف تولید گازهای گلخانه ای را مشخص می کند، ندارند .

دادستانی فدرال توضیح داد که این تحریم جدا از تحقیقاتی که مکزیک به دلیل رسوایی ایجاد شده ناشی از دستکاری های انتشارات گازها از سوی شرکت آلمانی در حال انجام است، اعمال شده ا ند .

 شبکه تلویزیونی یورونیوز نهم دی ماه اعلام کرد وزارت دادگستری آمریکا شرکت آلمانی «فولکس واگن » را درارتباط با رسوایی تقلب آلایندگی تحت پیگرد قانونی قرار داد.

این شبکه تلویزیونی با اعلام این پیگرد قانونی افزود که پیگیری کیفری علیه این شرکت خودرو سازی آلمانی را برای خود محفوظ می دارد.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، فولکس واگن متهم است نرم افزاری بر روی بیش از 11میلیون خودرو ساخت این شرکت نصب کرده است که هنگام تست فنی، آلاینده ها را کمتر از میزان واقعی نشان دهد.

یورونیوز گزارش داد: در صورتی که شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن در دادگاه آمریکا محکوم شود، باید بیش از 18 میلیارد دلار جریمه به خریداران خودروهای خود پرداخت کند.

بنابرگزارش ها، رسوایی فولکس واگن در تقلب میزان آلاینده خودروهای ساخت این شرکت، در سپتامبر سال گذشته میلادی و درپی تحقیقاتی که مسئولان آمریکایی بعمل آوردند، بر ملا شد.

این رسوایی منجر به کاهش فروش خودروهای فولکس واگن در سراسر جهان شد.

شرکت فولکس واگن تاسیس سال 1946 میلادی و مقر آن در شهر «وولسفبورگ» (Wolfsburg) واقع در ایالت «نیدرزاکسن» آلمان است.
در آمد این شرکت خودروسازی آلمانی در سال 2014میلادی نزدیک به 245 میلیارد دلار اعلام شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *