رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تغذیه 78درصد مردم ناسالم است

8:46 - 27 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۵۹۲۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سیاری گفت: با اینکه دستمزدها را در روستاها برای پرزشکان، 3 برابر کرده ایم، نتوانستیم پوشش لازم پزشکی را داشته باشیم و در این زمینه کمبود نیرو داریم.
78 درصد مردم تغذیه شان ناسالم است/با اینکه دستمزدهای پزشکان 3 برابر شده، پوشش لازم پزشکی در روستاها نداریم/پزشک‌ها به کارهایی می پردازند که برای آن تربیت نشدند
به گزارش خبرنگار جامعه ، علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت،با بیان این مطلب که در طرح تحول سلامت مشکل تامین مالی و محدودیت نیروی انسانی است، درباره برنامه پزشک خانواده و تدابیر لازم برای رفع آسیب‌ها، افزود: تاکنون 28 میلیون نفر در روستاها و شهرهای با جمعیت 20 هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم که 10 میلیون و دویست هزار نفر آنها در حاشیه شهرها بودند که دسترسی به خدمات پزشکی نداشتند.

وی با بیان این مطلب که 78 درصد مردم تغذیه شان ناسالم است و فشار خون و چربی خون دارند، افزود: در این طرح برای هر فرد ایرانی پرونده تشکیل میدهیم و  سلامت آنها مورد بررسی قرار میگیرد.


سیاری با بیان این مطلب که در طرح برنامه پزشک خانواده برای هر 4000 هزار نفر یک پزشک نیاز داریم، افزود:  الان در سیستم 8000 هزار پزشک خانواده داریم، و با کمبود نیرو مواجهیم.

وی افزود: با اینکه دستمزدها را در روستا 3 برابر کرده ایم، نتوانستیم پوشش لازم پزشکی را داشته باشیم و در این زمینه کمبود پزشک داریم، متاسفانه پزشک‌ها الان به کارهایی می پردازند که برای آن تربیت نشدند.

سیاری در پایان سخنان خود گفت: پرونده الکترونیک سلامت هم اکنون در استان‌های تهران، قم ، خراسان شمالی برای مردم تشکیل شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *