رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حدود 2 میلیون خانوار کمیته امداد تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند

5:40 - 26 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۵۲۰۴
مدیرکل دفتر مدیریت بحران مناطق محروم کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: یک میلیون و 850 هزار و 94 خانوار تحت حمایت این نهاد، تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته اند.
به گزارش گروه جامعه به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ه)، احمد دولت آبادی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان دی سال جاری از مجموع سه هزار و 519 خانوار، دو هزار و 27خانوار به مبلغ بیش از 26 میلیارد و 266 میلیون ریال خسارت بیمه حوادث دریافت کرده اند.

وی گفت: تعهدات بیمه گر شامل تاسیسات و اثاثیه منزل مسکونی همچون ملکی، رهنی و استیجاری، غرامت فوت و نقص عضو و از کارافتادگی کلی و جزئی و هزینه اجاره و اسکان موقت مددجویان حادثه دیده است.

دولت آبادی افزود: همچنین طی این مدت برای یکهزار و 492 مورد برآورد خسارت صورت گرفته که در همین راستا مبلغی بیش از 15 میلیارد و 830 میلیون ریال در حال وصول است که با وصول مطالبات در راه در مجموع 42 میلیارد و 97 میلیون ریال به مددجویان آسیب دیده از حوادث و سوانح غیرمترقبه در سطح کشور مساعدت شده است.

وی ادامه داد: برای هر خانه شهری تا سقف 50 میلیون تومان (واحد مسکونی 35میلیون تومان و لوازم منزل 15میلیون تومان) و برای هر خانه روستایی 30 میلیون تومان (واحد مسکونی 20 میلیون تومان و لوازم منزل 10میلیون تومان) پرداخت غرامت در نظر گرفته شده است.

دولت آبادی افزود: سازمان مدیریت بحران کشور، 60 میلیارد ریال برای بیش از یک میلیون و 860 هزار باب منزل مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کشور از ابتدای سال جاری پرداخت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مددجویان تحت حمایت باید در صورت بروز حادثه در اسرع وقت به یکی از مراکز کمیته امداد اطلاع رسانی کنند تا مراحل جبران خسارات پیگیری شود، ادامه داد: خسارت اسکان موقت مددجویان تا سقف سه میلیون تومان یکبار در طول سال و نقص عضو و سرانه فوت تا سقف پنج میلیون تومان برای یک نفر از اعضای خانواده قابل پرداخت است.

تمامی خانواده های تحت پوشش امداد در مقابل بلایای طبیعی (زلزله، سیل و آتش سوزی ) بیمه حوادث هستند و در صورتی‌که منازل مسکونی خانواده های تحت حمایت در مقابل این بلایا خسارت مالی دیده باشد، بیمه، خسارت وارد شده را پرداخت می کند.


انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *