"روسیه" خواستار کنترل سازمان ملل بر کمک های انسانی ارسالی به سوریه شد

18:13 - 25 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۴۹۱۵
معاون وزیر امور خارجه روسیه خواستار کنترل سازمان ملل بر کمک های انسانی ارسالی به سوریه به منظور جلوگیری از دسترسی گروه های تروریست و جنگجویان به این محموله ها شد.
به گزارش سرویس بین الملل "گنادی گاتیلوف" به ایتارتاس گفت: باید از دسترسی گروه های تروریستی و رادیکال ها در سوریه به محموله های کمک های انسانی جلوگیری کرد.

وی افزود: سازمان ملل باید ساز و کار تحویل کمک های انسانی به سوریه را تکمیل تر کند تا این محموله ها به دست تروریست ها نیفتد.

مقام روس خاطرنشان کرد: غالبا این محموله ها به دست انسانی نیازمند در سوریه نمی رسد و گروه های تروریستی و معارضان آن را غصب می کنند و سازمان ملل موظف است به این وضعیت پایان دهد.

بر اساس اطلاعات منابع روسی، بیش از 400 هزار نفر از ساکنان مناطق محاصره شده سوریه (شامل 15 منطقه) توسط گروه های تروریستی از جمله دیرالزور، درعا و الفوعه به کمک های انسانی فوری نیاز دارند.

روسیه از اواخر دی ماه کمک رسانی به شهرها و مناطق مسکونی محاصره شده توسط تروریست ها در سوریه را شروع کرد و در نخستین روز اقدامات خود در این زمینه، در مجموع 22 تن محموله توسط هواپیما در این مناطق فرو ریخت و این کمک رسانی های هوایی بطور معمول هفته ای یک بار و حتی بیشتر انجام می گیرد.

"ولادیمیر سافرونکوف" معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل، به تازگی گزارشی در مورد کمک رسانی هوایی روسیه به مناطق محاصره شده در سوریه توسط تروریست های داعش به شورای امنیت ارائه کرد.

بر اساس اطلاعات روزنامه روسی کامرسانت، سافرونکوف با اشاره به کمک های انسانی روسیه به سوریه خاطرنشان کرد که این کمک رسانی ها ادامه خواهد یافت و با استفاده از هواپیما و چتر نجات محموله ها در اختیار ساکنان مناطق محاصره شده قرار می گیرد.

مقام روس نگرانی مسکو را از وضعیت انسانی در سوریه به ویژه در مناطق محاصره شده توسط تروریست ها اعلام کرده و خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی به ویژه داعش از ساکنان این مناطق به عنوان سپر انسانی برای جلوگیری از حملات به خود استفاده می کنند.

همگام با روسیه برخی سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل نیز به مناطق تحت محاصره سوریه توسط گروه های تروریستی کمک رسانی می کنند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *