آغاز رده بندی کشتی های ایرانی در موسسات خارجی

1:30 - 25 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۴۶۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
موسسه رده بندی خارجی از آمادگی برای حمایت کامل از کشتی های ایرانی خبر دادند.
به گزارش ، با لغو قطعی تحریم ها علیه ایران و خروج صنعت حمل و نقل دریایی ایران از تحریم های آمریکا، موسسه رده بندی خارجی آماده همکاری با ایران و رده بندی کشتی های ایرانی شدند.
 
این موسسات رده بندی خارجی که در سال 2012 همکاری خود با ایران را قطع کردند هم اکنون خواستار از سرگیری روابط همکاری و بازگشت دوباره به بنادر ایران شده اند.
 
از میان این موسسات، موسسه رده بندی لویدزرجیستر انگلیس نیز از تمایل خود برای همکاری دوباره با ایران خبر داد. این در حالی است که موسسه رده بندی خوش آوازه نروژی با نام DNV GL نیزچندی پیش با موسسه رده بندی آسیا در ایران قرارداد همکاری منعقد کرد.
 
موسسه رده بندی وریتاس فرانسه نیز به طور جداگانه از آمادگی خود برای حمایت کامل از کشتی های ایرانی خبر داد.
 
موسسه رده بندی دیگری که خواستار همکاری سریع با طرف های ایرانی است موسسه رده بندی رینای ایتالیا است که برخلاف دیگر موسسات رده بندی خارجی پیش از این با ایران همکاری نداشته است.
 
این شرکت رده بندی چندی پیش از امضای توافقنامه با موسسه رده بندی آسیا خبر داده بود که طبق آن امکان ارائه خدمات به شرکت های کشتیرانی فراهم می شود.
 
این شرکت همچنین گفته بود فعالیت خود را تنها در زمینه دریایی در ایران محدود نخواهد کرد و در عرصه های گاز، انرژی و نفت به علاوه احداث زیرساخت ها و تجارت نیز همکاری های خود را در ایران گسترده خواهد داد.
 
علاوه بر این شرکت رده بندی رینا تاکید کرده بود: ظرف چند هفته آینده ارزیابی ایمنی و استانداردهای زیست محیطی برای کشتی های ایران از جمله تانکرها را آغاز می کند.
 
پائولو مورتی مدتی پیش در مصاحبه ای با رویترز گفته بود: انتظار می رود ظرف مدت یک ماه اولین کشتی ایرانی تحت رده بندی ما قرار بگیرد.
 
مدیرعامل شرکت رده بندی رینا ادامه داده بود: به دنبال رده بندی کشتی های متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران به عنوان برترین شرکت تانکری ایران و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن بزرگترین ناوگان فله با پرچم ایران هستیم و به منظور انجام این کار با یک موسسه رده بندی ایرانی توافقنامه امضا شد.
 
این گزارش در پایان اضافه کرد: طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، شرکت های خارجی در صورت تمایل به کار بر روی کشتی های ایرانی موظف به همکاری مشترک با شرکت های ایرانی هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *