رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مردم به کاندیداهایی که بی‌اخلاقی و بی‌تقوایی کنند رأی نمی‌دهند

1:20 - 24 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۴۲۸۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
امام جمعه بوشهر گفت: هر کاندیدایی در انتخابات بی اخلاقی و بی‌تقوایی کند مردم به آن رای نمی‌دهند چرا که مردم ما مردمی مودب، بصیر و اخلاقی هستند.
مردم به کاندیداهایی که بی‌اخلاقی و بی‌تقوایی کنند رأی نمی‌دهند

به گزارش گروه سیاسی ،آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات اظهار داشت: در این ایام فضای جامعه یک فضای سیاسی خواهد بود و بدانیم اگر فضای سیاسی در هاله‌ای از اخلاق انتخاباتی و تقوای سیاسی نباشد آن انتخابات سالم و ثمربخش خواهد بود.

وی افزود: نکند انتخاباتی برگزار شود و در آن کاندیداها تقوا و اخلاق انتخاباتی را رعایت نکنند و باید در فضای آرامش قانون‌مداری، اخلاق و تقوا انتخابات برگزار شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: اگر یک کاندیدا فردی بهتر از خود را در بین کاندیداهای انتخاباتی دید باید اعلام کند که به کاندیدای برتر رأی می‌دهد و این یکی از معانی تقوای سیاسی است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه رفتن به مجلس با گناه و بی‌اخلاقی هیچ ارزشی ندارد بیان داشت: هر کاندیدایی در انتخابات بی‌اخلاقی و بی‌تقوایی کند مردم به آن رای نمی‌دهند چرا که مردم ما مردمی مودب، بصیر و اخلاقی هستند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در استان بوشهر تقوا زبانزد است، ولایتمداری افتخار مردم استان بوشهر است و ابلاغ سلام مقام معظم رهبری که روز گذشته توسط رئیس دفتر ایشان اعلام شد برای این استان یک افتخار محسوب می‌شود چرا که بوشهر استانی ولایتمدار، اخلاقی و تقوایی است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه همه کاندیداها باید تقوا و اخلاق انتخابات را رعایت کنند گفت: اسراف در جریان تبلیغات انتخاباتی اشتباه است و کاندیداها باید از نصب بروشورها و بنرهای زیاد پرهیز کنند ضمن اینکه تخریب کاندیداها از طرف یکدیگر حرام است و به جای آن باید تکریم طرف مقابل را مدنظر داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان نیروی هوایی اضافه کرد: 22 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب نماد پایداری انقلابی مردم ایران، حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها و تجدید بیعت مردم با انقلاب است.

وی یادآور شد: در سالروز پیروزی انقلاب‌های دنیا مراسم‌ها به صورت رسمی و دولتی برگزار می‌شود اما انقلاب ایران مردمی است و سالروز پیروزی انقلاب را هم مردم برگزار می‌کنند و این حضور پرشور نشانه زنده بودن مردم در عرصه حراست از آرمان‌ها، ولایتمداری، وفاداری به انقلاب و بصیرت بالای آنها است.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: روز گذشته مردم ایران و بوشهر نشان دادند مطیع رهبری و وفادار به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب هستند.

صفایی‌‌بوشهری با قدردانی از حضور گسترده مردم بوشهر در راهپیمایی 22 بهمن افزود: از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی که حامل سلام مقام معظم رهبری به مردم استان بوشهر نیز بودند تشکر می‌کنم و ما نیز اعلام می‌کنیم درود فرشتگان، انبیاء، ائمه و حضرت بقیه‌الله العظم نصیب رهبرمان امام خامنه‌ای باد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: خدمت به مردم یک اصل است و مسئولان به خاطر مسائل سیاسی و انتخاباتی خدمت به مردم را فراموش نکنند و هیچ مسئولی نباید فراموش کند که خدمتگزار مردم است.

صفایی بوشهری با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای حرم بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار را تبیین کردند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب (س) بیان کرد: حضرت زینب (س) نماد ولایتمداری و جهاد فرهنگی است اگر حضرت زینب (س) نبود ولایتمداری در طول تاریخ محو و فرهنگ عاشورا نیز در کربلا دفن می‌شد.

صفایی‌بوشهری در پایان گفت: یکی از آموزها‌ی فرهنگ اسلامی داشتن روح شکرگذاری از خداوند، پیامبر و خاندانش، پدر و مادر و افراد نیکوکار است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *