پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور و حلب ادامه دارد/احتمال برقراری آتش بس در سوریه قوت گرفت

10:25 - 23 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۴۱۵۰
وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه همزمان با پیشروی ارتش سوریه در چند جبهه راهبردی از جمله استان حلب بر ضرورت برقراری آتش بس در سوریه تاکید کردند.
پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور و حلب ادامه دارد/احتمال برقراری آتش بس در سوریه قوت گرفتبه گزارش گروه بین الملل ؛در جریان مقابله ارتش سوریه با حمله تروریست های داعش به پست های نظامی در ارتفاعات موسوم به "جبل الثرده" در جنوب فرودگاه دیر الزور، 25 عنصر این گروه تروریستی کشته شدند.
 
نیروهای ارتش در اطراف روستای "البغیلیه" واقع در حومه غربی دیر الزور با عناصر گروهک تروریستی داعش درگیر شد.
 
همچنین گروههای موسوم به "مقاومت مردمی" در شهر بوکمال 22 عنصر داعش را از پا درآوردند که در میان آنها "ابو ولید المهاجر" تبعه تونس و مسئول امنیت زندان های داعش در این شهر به همراه سه تن از همراهانش به چشم می خورد.

در تحولی دیگر، نیروهای ارتش به عناصر داعش در جاده دیر الزور به حسکه حمله کردند که بر اثر آن، پنج عنصر داعشی از جمله یک عراقی و یک مصری به هلاکت رسیدند.

همزمان با گسترش دامنه عملیات ارتش سوریه و همپیمانانش در حومه شمالی حلب، عملیات پاکسازی استان دیر الزور در شرق سوریه نیز با سرعت بیشتری در جریان است و ارتش به پیشروی خود در این مناطق ادامه می دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا از توافق برای توقف درگیری‌ها در سوریه طی یک هفته و رساندن کمک های انسانی به شهروندان در این کشور درپی نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه در شهر مونیخ آلمان خبر داد.

در همین حال "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا پنج شنبه شب در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با "سرگئی لاوروف" همتای روس و "استفان دی میستورا" نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت: توافق برای توقف نبردها در کل سوریه به استثنای نبرد با داعش و جبهه النصره صورت گرفت.

وی افزود که محدوده کمک های انسانی گسترش خواهد یافت و مذاکرات سوریه در سریعترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.

جان کری بر توافق برای تسریع کمک های انسانی و توسعه دامنه آن از هم اکنون تاکید کرد و گفت که این کمک ها شامل مجموعه شهرهای محاصره شده از جمله دیرالزور تحت محاصره داعش به همراه شهرهای الفوعه و کفریا در ریف ادلب و مضایا و المعضمیه و کفر بطنا در ریف دمشق خواهد بود.

لاوروف نیز تاکید کرد: توقف عملیات جنگی در سوریه ماموریتی دشوار خواهد بود و مسکو و واشنگتن بر تدابیر اجرای آن نظارت خواهد کرد.

وی افزود: این آتش بس اولین گام در مسیر آتش بسی پایدار تر خواهد بود و قطعنامه های بین المللی که توقف سرازیر شدن عناصر مسلح و توقف عملیات قاچاق نفت را تضمین می کند، اجرا خواهد شد.

استفان دی میستورا هم در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: راهکار انسانی در هفت منطقه آزموده خواهد شد و روی آتش بس و شروع مذاکرات کار خواهد شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *