تحصیل 120 تن از "نظامیان افغان" در دانشگاه های نظامی کشورهای خارجی

8:00 - 22 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۳۲۵۰
رئیس روابط بین الملل وزارت دفاع افغانستان گفت که در حال حاضر 120 تن از نظامیان افغان در دانشگاه های نظامی دیگر کشورها در حال گذراندن آموزش های تخصصی بلندمدت هستند.
تحصیل 120 تن از به گزارش سرویس بین الملل "گل جان خاوری" افزود که از سال 2003 میلادی تاکنون 202 افسر از افسران ارتش به دیگر کشورها اعزام شده اند و شماری از آنان در طول سال های گذشته فارغ التحصیل شده و پس از بازگشت به کشور در بخش های مختلف ارتش به خدمت مشغول هستند.

بیش از نیمی از این تعداد ظرف دو سال گذشته به دانشکده های نظامی روسیه اعزام شده اند و شماری از خلبانان افغان نیز به تازگی از دانشکده های نظامی آمریکا فارغ التحصیل شدند.

وی درباره نوع آموزش هایی که افسران افغان در دانشگاه های خارجی گذرانده اند، گفت که این آموزش ها در رشته های مختلف شامل اطلاعات و مخابرات، زرهی، خلبانی و بخش فنی خدمات هوایی بوده است.

رئیس روابط بین الملل وزارت دفاع افغانستان افزود که تاکنون هشت تن از افسرانی که برای آموزش های بلندمدت به خارج اعزام شدند، به دلایل مختلف نتوانستند تحصیلات خود را به پایان برسانند و برخی در ابتدای راه و برخی دیگر در میانه راه از ادامه آموزش ها بازماندند.

ارتش افغانستان با کمبود افسران متخصص روبرو است و دولت وحدت ملی درصدد تشکیل ارتشی مقتدر و مجهز به دانش و تجهیزات روز دنیا است و در این راستا توانسته نیروی هوایی مستقل و مجهزی را ساماندهی کند.

افغانستان در یک ماه گذشته چهار فروند بالگرد نظامی پیشرفته از هند و چهار فروند دیگر را از آمریکا تحویل گرفته است.

افغانستان دارای بیش از 100 هزار نیروی نظامی در ارتش است. کمتر ازهفت هزار نظامی افغان در نیروی هوایی مشغول خدمت باشند.

این کشور فاقد نیروی دریایی است. افغانستان در خشکی محصور است و به آب های بین المللی راه ندارد و بخش عمده نیروهای ان در نیروی زمینی این کشور خدمت رسانی می کنند.

دانشگاه نظامی کابل در سال های جنگ به حالت تعطیل درآمد و اینک افسران ارتش افغانستان در مرکز آموزش ملی نظامی افغانستان، به تحصیل می پردازند و برای آموزش های حرفه ای به خارج از کشور اعزام می شوند.

اغلب نظامیان افغان برای آموزش های نظامی به کشورهای آمریکا، روسیه، هندوستان و شماری دیگر از کشورهای غربی اعزام می شوند و پاکستان نیز علاقه مند به آموزش نظامیان افغان است، اما دولت افغانستان تمایلی به اعزام نیروهای خود به آن کشور نشان نمی دهد.

برخی منابع غیررسمی می گویند که اسلام آباد یکی از پیش شرط های کمک به برقراری صلح در افغانستان را اعزام افسران اطلاعاتی این کشور برای آموزش به نظامیان افغان ، اعلام کرده بود.
اسلام آباد از اعزام نظامیان افغان به هند برای آموزش در آن کشور ناخرسند است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *