عملکرد مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌­های علمیه

21:20 - 18 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۱۸۴۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
جلسه 39 کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش گروه جامعه ، در این جلسه که به معرفی برنامه‌ها و عملکرد مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌­های علمیه اختصاص داشت، رئیس این مرکز گفت: مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر براساس مصوبه شورای عالی حوزه علمیه قم و در پی سفر مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در سال 89 به شهر مقدس قم تأسیس شد که این مؤسسه براساس مقررات اساسنامه، زیر نظر هئیت امنا اداره می‌­شود.

حجت الاسلام و المسلمین عمادی افزود: وظیفه این مرکز شناسایی، هدایت و حمایت نخبگان و استعدادهای برتر حوزه­‌های علمیه در راستای تولید و توسعه علوم دینی و گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی در سطح ملی است.

وی افزود: گروه‌های مورد حمایت مرکز عبارتند از: مفاخر، نخبگان، برگزیدگان، اساتید و پژوهشگران، استعدادهای برتر و ممتازین .

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه­‌های علمیه ادامه داد: همچنین آموزش، پژوهش، تبلیغ و امور فرهنگی، مدیریت، و عرصه اخلاقی و امور تربیتی ذیل بخش مربوط به شناسایی دسته‌بندی شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عمادی گفت: از نظر سطوح علمی هم 5 سطح تعیین شده؛ که عبارتند از : مقدمات، سطح 1، سطح 2، سطح 3 و سطح 4.

پس از ارائه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که اهم آن به شرح ذیل است:

توجه بیشتر به ظرفیت‌های قشر جوان و فعال حوزوی، ایجاد سهولت درتأمین علایق علمی نخبگان حوزوی و هدایت هوشمندانه آنان در جهت تربیت شایسته نیروی کارآمد، نوآوری در حوزه ارزشیابی کیفی نخبگان حوزه‌های علمیه، ایجاد تعادل و تناسب میان حمایت‌های حوزوی و دانشگاهی، عدم تاثیرگذاری اختلاف سلائق در برخورداری از حمایت‌ها، تاکید بر لزوم تاثیرگذاری حمایت‌ها، بازخوردگیری از حمایت‌ها و تنظیم شاخص‌ها بر اساس نتایج این بازخوردگیری و برنامه‌ریزی ویژه برای حمایت از نخبگان حوزوی دارای مدرک دانشگاهی.

پس از ارائه این نظرات، مقرر شد مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه، گزارش‌های تکمیلی عملکردی خود را ارائه نماید.

نسرین سلطانخواه، رئیس کمیسیون نخبگان هم ابراز امیدواری کرد، آئین‌نامه حمایت از نخبگان حوزوی هر چه سریعتر مراحل تصویب و اجرای خود را طی کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *