افزایش 12 درصدی بودجه وزارت علوم در سال 95

11:11 - 14 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۰۲۹۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ارتقا کیفیت آموزش عالی کشور به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت علوم در لایحه برنامه ششم توسعه مطرح شده که در حال حاضر مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیسیون تلفیق در حال بررسی این لایحه پیشنهادی است.

به گزارش گروه جامعه ، محمد فرهادی در رابطه با بودجه وزارت علوم، اظهار کرد: خوشبختانه در لایحه پیشنهادی برنامه ششم توانسته‌ایم سهم تولید ناخالص داخلی GDP را در سال اول اجرای برنامه ششم به 1 درصد برسانیم و ان شاء الله پیش بینی شده در طول برنامه ششم این سهم تولید ناخالص داخلی به 3 درصد افزایش یابد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: افزایش دیپلماسی علمی و همکاری های علمی بین المللی به صورت متقابل همانند پذیرش دانشجو از خارج و اعزام اساتید و دانشجویان ایرانی به خارج از ایران از اولویت های دیگر این وزارتخانه است.

وی در ادامه گفت: توجه به امر تحقیقات در زمینه مرزدانشی و کاربردی، گذراندن بخشی از دوره های تحصیلات تکمیلی بین دانشگاهی و همچنین تعریف پروزه های تحقیقاتی مشترک در سطوح بین المللی از جمله اولویت های دیگر این وزارتخانه است.

وزیر علوم همچنین تاکید کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری و همچنین وضع احکام و قوانینی جهت تسهیل تاسیس پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان از دیگر اولویت های مهم ما در برنامه ششم است.

وی همچنین افزود: ما برای بودجه مجموعه آموزش عالی افزایش 12 درصدی نسبت به سال قبل پیش بینی کردیم.

فرهادی همچنین به پولهای بلوکه شده اشاره کرد و گفت: قطعا بخشی از این پول و اعتبارات بلوکه شده پس از آزاد سازی به پژوهش و فناوری و کارهای تحقیقاتی و آموزشی اختصاص خواهد یافت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *