ثبت 300 هزار قلم اموال دستگاه های اجرایی در بانک اطلاعات

19:40 - 13 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۷۸۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصاد: ثبت 300 هزار قلم اموال دستگاه های اجرایی در بانک اطلاعات مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصادی و دارایی از شناسایی و ثبت 300هزار قلم اموال دولتی در دستگاه های اجرایی کشور با تشکیل بانک اطلاعات اموال خبر داد.
به گزارش ، فریدون قربانپور در همایش آشنایی با رویکردهای نوین در مدیریت اموال دولتی و اوراق بهادار در یزد گفت: با وجودی که 14سال از تهیه آیین نامه مستند سازی و تعیین بهره بردار اموال غیر منقول دستگاه های اجرایی گذشته بود ولی متاسفانه تنها اطلاعات هشت هزار مورد از اموال دولتی ثبت شده بود.
 
وی افزود: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و تیم جدید وزارت اقتصادی و دارایی بر لزوم تنظیم اموال مالی دولت از صفر تا صد و سنددار شدن این اموال در قالب سیاست ها انقباضی دولت تاکید شد.
 
مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصادی و دارایی با اشاره اهمیت جایگاه اطلاعات در برنامه ریزی و مدیریت گفت: در این راستا بانک اطلاعات اموال در مرکز تشکیل و سپس به صورت جداگانه در هر استان طراحی شد که کار ثبت کمی و کیفی اموال دولتی را انجام می دهند.
 
قربانپور اضافه کرد: متاسفانه مشخص نبودن وضعیت اموال دولتی و نگهداری آنها ضرر و زیان زیادی به دولت وارد می کند در حالی که شناسایی کیفی و کمی و تعیین ارزش ریالی آنها می تواند مدیریت کشور را در ارزیابی میزان داده ها و ستانده های دستگاه های اجرایی و دولتی کمک کند.
 
وی تصریح کرد: می خواهیم در آینده با اجرای سامانه اموال دولتی غیرمنقول و شناسایی ارزش ریالی آنها به جایی برسیم که کارنامه اموال دولتی از سوی دولت پاسخگوی یازدهم به صورت شفاف در اختیار همه شهروندان قرار گرفته و از سوی دیگر صرفه جویی در هزینه ها و اموال و نگهداری آنها صورت گیرد .
 
این مسئول درباره لزوم سنددار شدن اموال دولتی نیز خاطرنشان کرد: این اموال به نام دولت سنددار می شوند و بهره بردار آن وزارتخانه مورد نظر و سپس دستگاه استفاده کننده خواهد بود.
 
مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصادی و دارایی درباره ثبت اموال منقول نیز گفت: در این خصوص دو بانک خودرو دستگاه های دولتی و بانک اوراق بهادار داریم که در مجموع و با وجود مشکلات زیاد هم اکنون 99.5 درصد خودروهای دولتی ثبت شده اند.
 
لزوم ارتقاء توجه مدیران استان به جایگاه اموال دولتی
 
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز در این همایش گفت: پرداختن به موضوع اموال دولتی اعم از منقول و غیرمنقول و اهتمام در جهت حفظ و استفاده بهینه از آنها بسیار مورد تاکید قانون است که باید موردتوجه جدی مدیران دستگاههای اجرایی استان باشد.
 
علی نمازی افزود: این همایش به منظور ارتقای سطح توجه مدیران دستگاه ها اجرایی استان به اموال دولتی و تبیین هر چه بیشتر نقش امناء اموال، ارتقاء دانش فنی مدیران و مسئولان مرتبط، حمایت از امناء اموال دستگاه ها، بسترسازی برای شروع حسابداری بخش عمومی و آشنایی مدیران با رویکردهای نوین اداره کل اموال دولتی تشکیل شده است.
 
وی یادآور شد: در این همایش بیش از 220 نفر از مدیران مالی، معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی دستگاه ها و کارشناسان مرتبط از استان یزد شرکت دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *