کشف محموله بزرگ 2000 دستگاه یخچال قاچاق در بندر شهید رجایی

20:08 - 11 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۰۴۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گفت: 52 کانتینر 40 فوت حاوی بیش از دو هزار دستگاه یخچال توسط گمرک شهید رجایی بندرعباس کشف شد.
به گزارش گروه اجتماعی به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عزیزالله کناری اظهار داشت: گمرک شهید رجایی بندرعباس موفق به شناسایی و کشف 52 کانتینر 40 فوت حاوی دو هزار و 28 دستگاه یخچال شد این محموله به نام اجزاء و قطعات فریم یخچال یا بدنه پلاستیکی داخل یخچال اظهار شده بود.

وی ادامه داد: این محموله از کره جنوبی به صورت مستقیم به بندرعباس بارگیری شده و دارای اسناد بازرسی و سایر اسناد نهادهای ذیربط کره نیز بود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان افزود: اگر این محموله به صورت صحیح تنظیم و اظهار می شد، نیاز به مجوز استاندارد نیز داشت علاوه براین، تعرفه گمرکی آنها از هفت درصد به 76 درصد افزایش می‌یافت اکنون ارزش هر دستگاه حدود 184 دلار ثبت شده که ارزش واقعی آنها بیش از 1800 دلار برآورد می شود.

کناری تصریح کرد: ارزش گمرکی حساب شده فعلی این محموله حدود 200 میلیون تومان است که اگر صحیح اظهار می‌شد، به بیش از 2 میلیارد تومان می‌رسید.

وی خاطر نشان کرد: این محموله حدود یک ماه قبل اظهار شده اما به دلیل مشکوک شدن ارزیابان و کارشناسان گمرک و تشخیص به بازدید از محموله، ‌در همین رابطه اظهار کننده کالا سعی در ترخیص و خارج کردن محموله از گمرک را داشته که از خروج آنها جلوگیری و مجدداً به داخل بندر شهید رجایی برگردانده می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان اظهار داشت: در تاریخ نهم بهمن با پیگیری مجدد اظهارکننده از کانتینرها بازدید به عمل آمد و مشخص شد اظهار خلاف واقع از طرف اظهار کننده صورت پذیرفته و سعی در منحرف کردن کارشناسان را داشته‌اند.

کناری گفت: این محموله اکنون در محوطه بندرشهیدرجایی نگه‌داری می‎شود و کارشناسان در حال بازبینی و کنترل دقیق کانتینرها هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *