رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"روسیه" به دنبال بهبود روابط با ترکمنستان

19:00 - 11 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۸۶۷۵
وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر دو روزه‌اش به ترکمنستان، ساختمان جدید سفارتخانه کشورش در عشق آباد را افتتاح و درباره مسائل مختلف با رئیس‌جمهور این کشور مذاکره کرد.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از پایگاه خبری وورلد بولتن، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان این سفر گفت: مسکو خواستار بهبود روابط با ترکمنستان است.
 
وی به قربان قلی بردی محمدف، رئیس جمهوری ترکمنستان گفت: روسیه آماده است تا در حوزه‌های مختلف از جمله تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته با ترکمنستان همکاری نزدیک‌تری داشته باشد. برنامه‌ها برای افزایش همکاری دفاعی و امنیتی نیز به منظور تضمین امنیت منطقه‌ای در دست اقدام است.
 
بردی محمدف در جریان این مذاکره گفت: امکان ایجاد یک راه حمل و نقل زمینی میان روسیه و ترکمنستان بسیار زیاد است.
 
وی همچنین از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دعوت کرد تا به ترکمنستان سفر کند.
 
لاوروف در جریان مذاکرات با همتای ترکمن خود گفت: روسیه آماده است تا به ترکمنستان در گشت‌زنی در مرز جنوبی‌اش با افغانستان کمک کند اما عشق آباد در حال حاضر چنین کمکی احتیاجی ندارد.
 
اکتبر سال گذشته میلادی هنگامی که گروهی از شبه نظامیان طالبان از دست نیروهای امنیتی افغانستان گریخته و به دنبال پناهندگی در یکی از جزایر رودخانه "آمودریا" بودند، درگیری‌ها در افغانستان به مرز ترکمنستان رسید.
 
رودخانه آمودریا افغانستان را از ترکمنستان جدا می‌سازد.
 
براساس گزارش دیده بان حقوق بشر، ترکمنستان که غنی از گاز طبیعی است همچنان یکی از سرکوب‌ کننده‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و سوابق حقوق بشری بسیار نگران کننده‌ای دارد.
 
انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *