برگزاری شصت و هفتمین سالگرد "روز جمهوری هند"

12:53 - 06 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۹۰۸
هند امروز شصت و هفتمین سالگرد روز جمهوری در این کشور را با نمایش ابعاد مختلف توان های نظامی و میراث فرهنگی خود جشن گرفت.
برگزاری شصت و هفتمین سالگرد به گزارش سرویس بین الملل هزاران نفر از جمله "پراناب موکرجی"، رییس جمهوری، "نارندرا مودی " نخست وزیر ،"فرانسوا اولاندگ رئیس جمهوری فرانسه و بسیاری از رهبران سیاسی، فرماندهان نیروهای سه گانه، اعضای کابینه دولت و دیپلمات های خارجی مقیم دهلی ، رژه با شکوه دسته های نظامی، شبه نظامی و فرهنگی هند را طی یک مسیر 8 کیلومتری رژه مشاهده کردند.

جنگنده های نیروی هوایی هند نیز مهارت خود را در آسمان آفتابی بر بالای سر تماشاگران به معرض نمایش گذاشتند.

در مراسم شصت و هفتمین سالگرد جمهوری هند ،هواپیماهای ترابری سنگین سی-130 هرکولس و جنگنده های جاگوار و میگ-29 بر فراز شرکت کنندگان در این مراسم پرواز کردند.

دولت هند همه ساله رییس دولت یک کشور را برای شرکت در مراسم روز جمهوری خود به عنوان مهمان ویژه دعوت می کند .امسال «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه مهمان ویژه مراسم هند بود.

"فرانسوا اولاند" پنجمین رئیس جمهور فرانسه است که به عنوان مهمان ویژه در مراسم روز جمهوری شرکت کرد.

هند در مراسم رژه ،قدرت نظامی خود را به رخ جهانیان کشید و دسته ای را از هر یک از واحدهای پیاده نظام و رزهی نیروهای سه گانه خود را در آن شرکت داد.

تعدادی از سربازان فرانسوی نیز در پاسخ به حضور نیروهای نظامی هند در رژه روز ملی فرانسه در سال 2009 میلادی در رژه امسال روز جمهوری هند شرکت کرده بودند.

در مراسم امروز تسلیحاتی چون تانک های تی-90، تی-72 و آرجون و موشک های مافوق صوت "براهموس" و "اگنی 4 " با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در معرض دید عموم گذاشته شدند.
14 ایالت و 5 وزارتخانه هند نیز دستاوردهای علمی، فنی و فرهنگی خود را بر روی تخت های روان در جریان این مراسم به معرض نمایش گذاشتند.

گروه هایی از مدارس مختلف هند در لباس های رنگارنگ در مسیر این رژه برنامه های فرهنگی متنوعی را اجرا کردند.

بیش از 40 هزار نفر از نیروی امنیتی از جمله پلیس دهلی و شبه نظامی،امنیت دهلی را از زمین و هوا به عنوان بخشی از تدابیر امنیتی شدید برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه غیرمترقبه درجریان این مراسم زیر نظر گرفتند.

مراسم مشابهی نیز در مرکز همه ایالت های هند برگزار و سر وزیران ایالتی از رژه واحدهای مختلف نظامی و فرهنگی سان دیدند.

روز جمهوری هند که یادآور تصویب قانون اساسی دموکراتیک در 26 ژانویه سال 1950 و استقلال این کشور از انگلیس است به عنوان یکی از تعطیلات مهم درسراسر این کشور جشن گرفته می شود.

هر ساله رژه رنگینی که تنوع فرهنگی این کشور را به تصویر می کشد، ازنزدیکی کاخ ریاست جمهوری آغاز و با گذشتن از دروازه هند که یادبود ملی 90 هزار کشته شده هندی در جنگ های این کشور است به سمت قلعه سرخ ادامه می یابد.

استقلال هند از طریق تصویب قانون استقلال هند در مجلس انگلیس در سال 1947 برای تقسیم هند تحت حکومت انگلیس به دو کشور مستقل هند و پاکستان ممکن شد.

هند، بعد از کسب استقلال از انگلیس در 15 اوت سال 1947، فاقد هر گونه قانون اساسی مستقل دائم برای اداره خود بود و از مقررات اصلاح شده قانون سال 1935 انگلیس در اداره این کشور استفاده می کرد.

در 28 اوت سال 1947 کمیته ای به ریاست دکتر بی.آر. امدکر به منظور تهیه پیش نویس یک قانون اساسی دائم برای هند تشکیل شد.

این کمیته پیش نویس قانون اساسی را در 4 نوامبر سال 1947 به مجلس موسسان هند تسلیم و این مجلس آن را طی 166 جلسه عمومی در مدت 2 سال و 11 ماه و 18 روز تصویب کرد.

308 عضو این مجلس دو نسخه پیش نویس قانون اساسی، یکی به زبان هندی و دیگری به زبان انگلیسی، را در 24 ژانویه سال 1950 بعد از انجام تبادل نظرهای گسترده و برخی اصلاحات امضا کردند و آن دو روز بعد در سراسر هند به مورد اجرا گذاشته شد.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *