"هند" سه بالگرد جنگی به افغانستان تحویل داد

16:00 - 01 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۴۷۵۸
کشور هند به دنبال تحویل چهار بالگرد جنگی به وزارت دفاع افغانستان، این بار سه بالگرد نظامی Mi-۲۵ دیگر را به این وزارتخانه تحویل داد.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از "افغانستان رو"، هند ۳فروند بالگرد نظامی «MI-۲۵» به وزارت دفاع افغانستان تحویل داد.  مقامات وزارت دفاع افغانستان می گویند این بالگردهای نظامی توانایی پرواز در مناطق کوهستانی و مرتفع را دارند که برای مبارزه با تروریستها مورد استفاده قرار می گیرند.
 
"قدم شاه شهین" فرمانده قوای مسلح افغانستان در مراسم تحویل ۳ فروند بالگرد گفت: این بالگردهای نظامی برای کمک به نیروهای زمینی در جبهه های جنگ بسیار با ارزش است.
 
وی ضمن تشکر از کشور هند تاکید نمود: تروریستها تنها دشمن مردم افغانستان نیستند بلکه دشمن بشریت می باشند و در صورتی که ارتش افغانستان تقویت شود، خطر تروریسم متوجه منطقه نخواهد شد.
 
وی از جامعه جهانی خواست که به نیروهای زمینی و هوایی افغانستان کمک کنند.
 
 وی در ادامه افزود: اگرکشورهای جهان در پی نابودی تروریستها در افغانستان هستند باید به نیروهای امنیتی این کشور کمک نمایند.
 
گفتنی است که دولت هند تصمیم  تحویل بالگردهای جنگیMi-۲۵   به نیروی هواییافغانستان را پس از سفر «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان به دهلی نو اتخاذ نمود.
 
این درحالیست که هفته گذشته چهار هواپیمای جنگی از نوع  A-۲۹ سوپر توکانو از جانب آمریکا به افغانستان تحویل داده شد.
 
قرار است براساس توافقنامه امضا شده بین کابل- واشنگتن، ۲۸ بالگرد نظامی از نوع MD-۵۳۰F   به نیروی هوایی افغانستان داده شود.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *