رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت مقابله با قاچاق قبل ازخشک شدن ریشه تولید

10:30 - 29 دی 1394
کد خبر: ۱۲۳۷۱۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: پیش از آنکه ریشه تولید خشک شود باید با قاچاق مقابله کرد.
به گزارش محسن جلال پور در نخستین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی پس از اجرایی شدن برجام افزود: به جای اینکه دنبال یارانه و حمایت هایی از این دست باشیم، ایجاد امنیت و شفافیت در اقتصاد را مهم می دانیم. 

وی انسجام بین قوا و همراهی بعد از اجرای برجام را قابل ستایش دانست و گفت: اگر تیم اقتصادی دولت در کنار فعالان اقتصادی این آرامش را در بازار به وجود نمی آوردند، نمی توانستیم موفق عمل کنیم و از طرفی نشان دادیم که با وجود همه سختی ها و تحریم ها کشور با آرامش پیش رفت. 

رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور، کاهش بهای نفت، پروژه های نیمه تمام، بدهی های دولت و مشکلاتی از این دست را از جمله چالش های امروز اقتصاد برشمرد و اضافه کرد: نباید انتظار داشته باشیم که با وجود همه این مسائل درهمین روزهای نخست اجرایی شدن برجام در بهبود فضای کسب و کار شاهد تغییر ویژه ای باشیم. وی گفت: دولت باید وضع اقتصادی را با شرایط بنگاه های اقتصادی کشور منطبق کند. 

جلال پور افزود: ضرورت دارد تا شاخص فضای کسب و کار در ایران ارتقا یابد و ایران در پایان برنامه ششم توسعه در جمع 50 کشور نخست فضای کسب و کار قرار گیرد. 

وی ارتقای سهولت کسب وکار در کشور را بسیار مهم دانست و افزود: بخش خصوصی در پی تغییر پارادایم اقتصادی است و می دانیم که می توانیم زیرا قادر بودیم کاری به مراتب سنگین تر از این را در صحنه بین المللی انجام دهیم. 

وی افزود: ایجاد فضای رقابتی و اقتصاد آزاد خواسته ماست ضمن اینکه حذف موانع از سر راه بخش خصوصی و پرهیز از هرگونه حمایت مقطعی دولت و گام برداشتن به سوی بهبود محیط کسب وکار را به نمایندگی از بخش خصوصی مطالبه می کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *