صادرات گوشت مرغ به "افغانستان" ۱۰۵ درصد افزایش یافت

8:30 - 28 دی 1394
کد خبر: ۱۲۲۵۸۴
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از افزایش 105 درصدی صادرات مرغ به افغانستان و 2 کشور دیگر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر دادند.
صادرات گوشت مرغ به به گزارش سرویس بین الملل ، "مسعود ابراهیمی"رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خراسان از افزایش 105 درصدی گوشت مرغ از استان خراسان رضوی خبر داد و اظهار داشت: مقصد صادرات گوشت مرغ از خراسان رضوی به کشورهای افغانستان، تاجیکستان و عراق بوده و رقم فوق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این رشد را نشان می‌دهد.
 
وی، میزان صادرات گوشت مرغ از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 179 تن ذکر کرد و گفت: این میزان هزار و 628 تن بیشتر از صادرات مرغ طی مدت مشابه سال قبل بوده است.
 
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره‌کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و یادآور شد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است.
 
روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با انتشار این خبر نوشت:‌ به گفته وی، این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدأ نباشد، اجازه ورود به ایران را نخواهد داشت.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *