رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بايد مزيت اقتصادي ايران را افزايش دهيم

16:25 - 24 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۵۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئيس کميته بين الملل اتاق بازرگاني تهران تاکيد کرد: در دوره جديد و با اجراي برجام بايد تلاش کنيم مزيت هاي اقتصادي کشور افزايش يابد.
به گزارش ، حميدرضا آصفي با بيان اينکه اجراي برجام بزودي آغاز مي شود گفت: فضاي جديدي در اقتصاد بين الملل فراهم شده است و در داخل هم بايد با نوسازي و بهسازي قوانين و مقررات، شاخص هاي فضاي کسب و کار را بهبود بخشيم.  
 
وي افزود: کشورهاي اروپايي استقبال خوبي از دوره جديد همکاريها دارند اما اين روند به معني چشم پوشي از برخي مشکلات ساختاري اقتصاد کشور نيست و بايد بستر کارآفريني و توسعه کسب و کار در ايران هم آماده شود.  
 
آصفي گفت: ايران ظرفيت هاي گسترده اي براي بهبود آمايش تجاري دارد و رفتار برخي کشورهاي عربي حوزه خليج فارس نمي تواند در تجارت خارجي ايران با کشورهاي اروپايي و آسيايي خللي وارد کند و البته بايد اين کشورها در مقابل رفتارهاي خود پاسخگو باشند.  
 
وي با انتقاد از رفتار کشورهاي عربي خليج فارس گفت: همکاري با اقتصاد ايران براي آنها سودآوري زيادي دارد و به همين خاطر امارات عربي متحده حاضر نشد روابط خود را قطع کند و فقط سطح روابط را کاهش داده است.  
 
آصفي گفت: ظرفيت بنادر ايران بايد متناسب با مزيت هاي تجاري کشور تقويت شود و مي توانيم فرايند تجارت خود را به داخل بنادر خود منتقل کنيم .  
 
وي افزود: اينکه گفته مي شود که شرکتهاي آمريکايي بازنده اصلي اجراي برجام هستند و شرکت هاي اروپايي بيشترين نفع را مي برند صحيح به نظر مي رسد و علت آنهم رفتار سياسي دولت آمريکاست.
 
سخنگوي اسبق وزارت امور خارجه گفت: رفتار مجلس و کنگره آمريکا در ايجاد مانع و چالش براي اقتصاد ايران همچنان ادامه دارد و بخشي از زيان آنرا نيز شرکتهاي آمريکايي پرداخت مي کنند.  
 
وي تصريح کرد: اجراي برجام به معني پايان مشکلات اقتصادي و همچنين پايان دشمني آمريکايي ها نيست بلکه آنها همچنان به رفتارهاي منفي خود ادامه خواهند داد و بايد ما ظرفيت و توان اقتصادي خود را متناسب با استعدادهاي داخلي تقويت کنيم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *