رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شیر فله نخورید / قانونی برای جمع آوری شیر فله وجود ندارد!

9:38 - 23 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۱۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
دانشیار دانشگاه های علوم پزشکی مدعی شد، عرضه شیر فله ای در بسته های پلاستیکی مورد تأیید نیست.

به گزارش ، شیخ الاسلامی به رادیو اقتصاد گفت: شیر تولیدی دامداران وقتی به کارخانه ها عرضه می شود از لحاظ کیفیت کنترل می شود و شیری که کیفیت لازم را برای پاستوریزه کردن نداشته باشد، برگشت داده می شود.

وی افزود: بخشی از این شیر در خارج از کارخانه های تولید شیر پاستوریزه و در بسته های پلاستیکی عرضه می شود که از نظر ما کیفیت لازم را ندارد و به هیچ وجه مصرف آن را توصیه نمی کنیم.

شیخ الاسلامی گفت : متأسفانه قانونی هم وجود ندارد که این شیرهای بی کیفیت نابودسازی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پاستوریزه کردن شیر در کارخانه ها هزینه دارد ، این شیرها با قیمت بالاتر از شیر فله ای فروخته می شود اما کیفیت و ارزش غذایی آن مورد تأیید است.

خانم شیخ الاسلامی گفت: با توجه به کاهش سرانه مصرف شیر در کشور و بیماری های پوکی استخوان و ضرورت ترویج فرهنگ مصرف شیر پیشنهاد می کنیم دولت برای مصرف شیرهای فله ای و همچنین نوشابه ها و برخی محصولات پرچربی مالیات ببندد و در مقابل برای مصرف شیر پاستوریزه یارانه تخصیص دهد تا این شیرها که در پاکت های بهداشتی هم عرضه می شود ، با قیمت مناسبی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی در مورد مصرف قرص کلسیم هم افزود : مصرف آن نمی تواند جای شیر را بگیرد برای اینکه شیر شامل ویتامین های متعددی است که قرص کلسیم ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *