رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بنزین نقش زیادی در آلودگی هوا ندارد / بنزین های غیر استاندارد مرجوع می شود

9:05 - 23 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۱۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
تغییرات آب و هوا، بلندمرتبه‌سازی و موتورخانه‌ها دلیل اصلی آلودگی هواست، نه کیفیت بنزین.

بنزین نقش زیادی در آلودگی هوا ندارد / بنزین های غیر استاندارد مرجوع می شودبه گزارش ، نیره پیروزبخت  رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مورد آخرین اقدامات سازمان استاندارد برای آزمون کیفیت بنزین اظهار داشت: از تیرماه امسال 7 محموله بنزین وارداتی از جنوب کشور و 5 محموله بنزین وارداتی از شمال کشور با استانداردهای مدنظر ما عدم انطباق داشتند که از ورود آنها به کشور جلوگیری شد.

وی ادامه داد: بر اساس استانداردهای تعیین شده، عدد اکتان مورد قبول بنزین در کشور 95 است که البته این رقم در آمریکا معادل 85 است و اگر بنزین وارداتی به کشور با بنزین‌های دیگر مخلوط شود، امکان اصلاح این اعداد در جایگاه‌های عرضه بنزین وجود دارد.

وی تصریح کرد: در بقیه موارد شامل بنزن و آروماتیک اگر مشکل وجود داشته باشد، اجازه واردات بنزین را نمی‌دهیم.

به گفته پیروزبخت، بیشترین مشکل بنزین‌های مرجوع شده، مربوط به الوفینا و آروماتیک بوده و کمتر با مشکل بنزن روبرو بوده‌ایم، البته یکی دو مورد نیز مربوط به عدد اکتان بوده است که عدم انطباق آن را اعلام کردیم، ولی در نهایت اصلاح شد و عدد اکتان آن به 91 و 92.5 رسید.

وی با بیان اینکه واردات بنزین از شمال کشور همچنان ممنوع است، گفت: حتی یک محموله وارداتی از قرقیزستان داشتیم که وزارت نفت عدم رضایت داشت و اعلام کردند دیگر بنزین از شمال وارد نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: یکی از دلایل این مسئله، عدم برخورداری خودروها از معاینه فنی است که خیلی به این مشکل پرداخته نمی‌شود.

رئیس سازمان استاندارد ادامه داد: در کشورهای اروپایی بنزین با استاندارد یورو 5 عرضه می‌شود، ولی باز هم با مشکل آلودگی هوا روبرو هستند که باید دلیل آن را در تحولات آب و هوایی جهان دنبال کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *