غایبان جام تختی شانسی برای تیم ملی ندارند/ حیدری هنوز نایب رئیس است

13:46 - 22 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۸۳۱
سخنگوی فدراسیون کشتی صبح امروز با حضور در برابر خبرنگاران به سوالات آنها پیرامون برگزاری جام تختی پاسخ داد.
ه گزارش خبرنگار میزان، علیرضا رضایی در نشست خبری رقابت‌های جام تختی اظهار داشت: جام تختی به عنوان مرحله اول انتخابی تیم ملی از اهمیت فراوانی برای فدراسیون کشتی برخوردار است و مطمئنا اگر کشتی گیران واجد شرایط در این رقابتها غیبت کنند، دیگر شانسی برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی ندارند.

وی افزود: تنها نفراتی که با نظر شورای فنی از حضور در این رقابتها  معاف هستند، آن دسته از کشتی گیرانی خواهند بود که توانستند در رقابتهای پیشین برای کشتی ایران کسب سهمیه کنند. این نفرات به طور مستقیم راهی مرحله آخر انتخابی تیم ملی خواهند شد اما باید در تورنمنت های بین المللی شرکت کنند.
 
رضایی به این تورنمنت ها اشاره کرد و گفت: بزودی کشتی گیران باید در تورنمنت های یاشار دوغو، وهبی امره، پادوبنی، زومباتلی، نیکولاپتروف، مدوید حضور یابند تا هر چه بیشتر برای شرکت در رقابتهای گزینشی قزاقستان آماده شوند و در شرایط ایده آل قرار داشته باشند.

رضایی در پاسخ به این سوال که چرا تیمهای روسی به جام تختی نمی آیند گفت:روسها اعلام کردند تنها در رشته کشتی پهلوانی حضور خواهند داشت و فعلا بطور رسمی برای حضور در پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی اعلام حضور نکرده اند. البته غیبت روسها دلیل خاصی ندارد و ترافیک مسابقات و همچنین برنامه های فشرده آنها باعث این عدم حضور است.
 
سخنگوی فدراسیون کشتی در ادامه به تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در جام تختی اشاره کرد و افزود: طبق اعلام آمادگی رسمی تیمهای خارجی قرار است 8 تیم در رشته فرنگی، 11 تیم در کشتی آزاد و ۱۱ تیم در کشتی پهلوانی به ایران بیایند که البته این تعداد نسبت به سال گذشته با کاهش روبروست. به عنوان مثال کشورهایی مثل گرجستان، آذربایجان، ترکیه، بلغارستان و مغولستان هم به دلیل رویدادهای داخلی و رقابتهای انتخابی و قهرمانی کشورشان نمی توانند در جام تختی امسال به میدان بروند.

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد به برخی دلایل دیگر غیبت تیمهای اروپایی اشاره کرد و افزود: برخی کشورهای اروپایی با توجه به قوانین جدید محدودیت ویزا از سوی آمریکا از آمدن به ایران امتناع کردند این موضوع با ارسال عذرخواهی رسمی به فدراسیون کشتی اطلاع داده شد.

رضایی در خاتمه در خصوص وضعیت علیرضا حیدری به عنوان نایب رئیس فدراسیون نیز گفت: حیدری از نظر ما هنوز نایب رئیس است و هنوز به طور رسمی استعفا نداده. او حتی بدون حکم هم ماهها در کنار فدراسیون بوده و تا حد امکان برای رشد و اعتلای تلاش کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *