قهر تماشاچی گریبان والیبال را هم گرفت!

10:45 - 21 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۱۷۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
داستان قهر تماشاگران با رشته‌های پرطرفدار و خالی ماندن ورزشگاه‌ها به تازگی ابعاد گسترده‌تری یافته و تنها به لیگ فوتبال منتهی نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار ورزشی ، همواره از تماشاگران به عنوان سرمایه‌های واقعی ورزش یاد شده که می تواند باعث رونق یا رکود آن شود. اهمیت وجود این سرمایه ملی به خوبی در جذب اسپانسر و تزریق پول به ورزش محسوس است، بطوریکه هر چه ورزشگاه‌های ما شلوغ‌تر و مملو از تماشاچی باشد، به همان اندازه نیز حضور اسپانسر و حامی مالی پررنگ‌تر خواهد می‌شود.

متاسفانه قهر تماشاگران با رشته‌ پرطرفداری همچون فوتبال مدتهاست گریبان‌گیر این رشته شده و سکوهای خالی بزرگترین استادیوم‌های ورزشی کشور نیز به خوبی گواه این ادعاست. دلایل زیادی در این بین وجود دارد که از مهمترین آن می توان به ضعف فرهنگی و همچنین عدم هیجان و جذابیت کافی پیکارهای لیگ برتر اشاره کرد.

اما از فوتبال و لیگ پر حاشیه این رشته که بگذریم باید به اتفاق عجیب و تاسف بار جدیدی اشاره کرد که متاسفانه این بار گریبانگیر یکی از پرطرفدارترین رشته‌های توپ و تور شده است. لیگ برتر والیبال کشور که سالهاست جزو جذابترین و پرتماشاگرترین رشته های ورزشی تلقی می شود در فصل اخیر از آن حال و هوای همیشگی دور شده و مسیر فوتبال را در پیش گرفته است.

سالن‌های والیبال حتی در هنگام حساسترین رقابتهای لیگ برتر نیز کمتر شاهد حضور تماشاگران پرتعداد و همیشگی است که مطمئنا این روند در صورت تداوم به سود این رشته جذاب و پرطرفدار نخواهد بود.

به گفته برخی از مربیان لیگ برتری والیبال، وضعیت فرهنگی سالن‌ها شرایط مناسبی ندارد وفحاشی و اهانت به روندی طبیعی تبدیل شده است.  البته لیگ امسال هم جزو سخت‌ترین لیگ‌هایی است که در سالهای اخیر در والیبال برگزار شده که شاید درگیری و تنش‌های اخیر نیز بی ارتباط با این موضوع  نباشد.

به هر حال لیگ برتر والیبال امسال را می توان یکی از کم‌ رونق‌ترین لیگ‌ها از نظر تماشاگر در سالهای اخیر خواند. دیگر خبری از صف‌های طولانی تماشاگران برای ورود به سالن نیست و آنچه بیش از هر چیز خودنمایی می کند، سالن‌های خالی از تماشاگر و سردی برخی از دیدارهای والیبال است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *