آمریکا،عربستان و رژیم صهیونیستی سه رکن جنایت علیه مسلمانان هستند/ در ایام انتخابات باید دلخوری‌ها را کنار گذاشت

13:47 - 18 دی 1394
کد خبر: ۱۱۸۹۷۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
امام جمعه موقت تهران گفت:حکام سعودی با جنایت های اخیر دست خود را برای مردم رو کردند.
آمریکا،عربستان و رژیم صهیونیستی سه رکن جنایت علیه مسلمانان/ در ایام انتخابات باید دلخوری‌ها را کنار گذاشتبه گزارش ،آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه امروز پایتخت اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دو نامه به جوانان غربی نوشتند، اسلام دین رحمت است و آنچه که توطئه گران علیه اسلام می‌گویند، کذب است.

وی افزود: موضوعی که بسیار ارزش دارد رحمانیت خداوند است که تمامی وسایل رشد مادی و معنوی انسان را در این دنیا فراهم می کند و اگر شخصی از این امکانات استفاده کرد و آنرا وسیله ساختن آخرت خود کرد، مشمول رحیمیت خداوند هم می شود.

آیت الله  امامی کاشانی با قرائت آیاتی از سوره مبارکه فرقان ادامه داد: در سیره رسول اکرم(ص) داریم که حضرت وقتی از جای برمی خاست با شجاعت و اقتدار و قوت بود ولی هنگام راه رفتن پای را به آرامی بر روی زمین می گذاشت که مفسرین آنرا ناشی از آرامش و وقار و سکینه ایشان می دانند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی مفسران اعتقاد دارند رسول اکرم(ص) با این کار خود حتی نمی خواست زمین را آزار دهد، تصریح کرد: این روش پیامبراکرم (ص) بوده است تا همه بدانند مشی اسلام اینگونه است.

وی اظهار کرد: مسلمانی که به فکر دیگر مسلمانان نیست و برای حل مشکل نیازمندان و فقرا پول خرج نمی کند، عبادالرحمان نیست و فردای قیامت که زمین دهان باز می کند باید در مقابل ثروت خود پاسخگو باشد.

خطیب جمعه تهران جنایت حکام سعودی در به شهادت رساندن آیت الله نمر را محکوم کرد و گفت: در تمام جنایاتی که علیه مسلمانان رخ می دهد سه رکن آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی دخالت دارند.

آیت الله محمد کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: رژیم صهیونیستی برنامه ریزی این جنایات را انجام می دهد، آمریکا از آن حمایت و عربستان پول آن را تامین می کند.

وی ادامه داد: با فردی که اسلام و قانون را بیان می کند، چنین رفتار می شود و با کمال تاسف این رفتار در جهان با قاطعیت رد نشده و در مجامع ملی و بین المللی تقبیح نمی شود. این وضعی است که در عربستان سعودی رخ داد.

خطیب جمعه تهران با استناد به روایتی از امام محمد باقر(ع) اضافه کرد: این اتفاقاتی که رخ می دهد، صف خبیث را از طیب جدا می کند و برای غربالگری است.

امامی کاشانی یادآور شد: فکر تکفیری در طول سالیان گذشته هم در عربستان به صورت پنهانی وجود داشت اما الان صف روشن شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه حکامی جوان و نادان سعودی کشتار ها در حادثه منا، برخورد با کشورها و بی اعتنا به خواست جهانی با قساوت قلب کامل کار می کنند، صف را جدا کرده ا ند و پشتیبان گروه هایی شده اند که در دنیا جنایت می کنند.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات هفتم اسفندماه سالجاری اشاره کرد و گفت: اگر در داخل کشور دلخوری هایی داریم باید کنار گذاشت و منسجم در انتخابات آینده شرکت کنیم.

امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه نباید برای مشارکت در انتخابات بی تفاوت بود، افزود: حضور در انتخابات و شرکت در آن پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب است و معتقدم کسی که نسبت به این نظام کوتاهی کند، مورد لطف امام عصر(عج) قرار نخواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به قطع مراوده عربستان با ایران گفت: هجوم به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری مشهد محکوم است و همانطور که رهبر معظم انقلاب در زمان هجوم به سفارت به انگلیس فرمودند این امر هم جرم و هم خیانت است.

امامی کاشانی حمله به سفارت عربستان را کار نفوذی ها در کشور دانست و اظهارداشت: البته در این مساله از افراد نادان نیز استفاده شد ضمن اینکه دشمنان از پشت این حمله را رهبری می کردند و همین امر نیز سبب شد تا توپ به دست دشمنان بیفتد و دشمنی ها بالا بگیرد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: مردم باید توجه کنند که چگونه حرکت کرده و جرم مرتکب نشوند، ضمن اینکه از همان روزهای اول علاوه بر دولت، دستگاه قضا و مجلس شورای اسلامی نیز این حمله را محکوم کردند.

وی با بیان اینکه، عربستان از قبل می خواست قطع رابطه کند، تصریح کرد: مساله از نظر جمهوری اسلامی ایران روشن است و وضعیت ایران نیز برای دنیا روشن و شناخته شده است و اگر کنگره آمریکا نیز برای پس از برجام نیز مصوباتی داشته باشد می خواهد با این مصوبات برجام را با مشکل مواجه کند.

امامی کاشانی با ابراز تعجب از برخی رفتار برخی از کشورهای عربی برای همراهی با عربستان، گفت: کشورهایی که احتیاج به منابع مالی عربستان ندارند چرا باید از آن دنبال روی کنند و این در حالی است که عربستان کشوری است که منزوی شده و در صف قساوت قرار گرفته است.
وی به کنگره آمریکا هشدار داد که اگر این کنگره بخواهد مصوباتی را تصویب کند باید بداند که جوامع بین المللی همکاری نخواهند کرد.

خطیب جمعه تهران گفت: هر چند علیه ایران اقداماتی انجام می شود اما این کشور دارای انسجام و عظمت علمی است و بدون شک برحق بوده و ولایت فقیهی برحق دارد.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *