نباید با نفوذ برخورد سطحی شود/نفوذ آخرین حربه دشمن است

16:16 - 15 دی 1394
کد خبر: ۱۱۸۰۳۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وزیر اطلاعات با بیان اینکه نفوذ آخرین حربه دشمن است، گفت: ‌دشمن در ابتدا سعی می‌کند در نظام نوپا با هرج و مرج و رویش قارچ‌گونه گروهک‌ها نگذارد نظم و انضباطی حاکم شود، بعد از آن سعی می‌کند از طریق کودتا نظام نوپا را از بین ببرد.
نباید با نفوذ برخورد سطحی شود/نفوذ آخرین حربه دشمن استبه گزارش گروه سیاسی میزان، به نقل از سایت وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات شامگاه دوشنبه در بیست و سومین همایش ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به حملات تروریستی اخیر در عربستان، کویت، تونس، لبنان و بیروت افزود: در جمهوری اسلامی ایران به‌همت و تلاش همه دستگاه‌ها به‌ویژه کارنامه منحصر به فرد وزارت اطلاعات شاهد چنین اتفاق‌هایی نبودیم.

وی با توجه به راهبرد وزارت اطلاعات در همگرایی و هم‌اندیشی با نخبگان جامعه اظهار داشت: بر همین پایه همواره مایه آرامش نخبگان و خواص جامعه، ائمه جمعه، فرمانداران، استانداران، مسئولان، استادان دانشگاه و حوزه بوده‌ایم.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: کار اطلاعاتی در چارچوب شرع مقدس اسلام و بر پایه حلال و حرام انجام می‌شود و به‌سادگی از احکام اولیه به‌سمت احکام ثانویه عدول نخواهد شد.

وی با بیان این که در کارهای اطلاعاتی ارزش‌های اخلاقی رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: برابر حکم شرع یک مجرم را باید مجازات کرد اما نمی‌شود به او توهین کرد و اسلام حتی توهین به دشمن را هم برنمی‌تابد.

حجت‌الاسلام علوی افزود: نتیجه چنین رویکرد، راهبرد و عملکردیْ حاکم شدن آرامش و به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب «امنیتی بی‌بدیل» بوده است.

علوی با ابراز این که در جامعه اسلامی پرچم هدایت بر دوش ائمه جمعه قرار گرفته است، ادامه داد: مقابله با انواع توطئه‌ها و انحراف‌های عقیدتی جز با همکاری ائمه جمعه وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه نفوذ آخرین حربه دشمن است، گفت: ‌دشمن در ابتدا سعی می‌کند در نظام نوپا با هرج و مرج و رویش قارچ‌گونه گروهک‌ها نگذارد نظم و انضباطی حاکم شود، بعد از آن سعی می‌کند از طریق کودتا نظام نوپا را از بین ببرد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: دشمن سعی می‌کند حمله نظامی کند و اگر در این زمینه هم موفق نشد به‌بهانه‌های مختلف رو به تحریم می‌آورد و وقتی همه این‌ها را تجربه کرد در زمانی که بحث از رفع تحریم‌ها می‌شود راهبرد نفوذ را اتخاذ می‌کند که رهبر معظم انقلاب با نگاه عمیق، آینده‌نگر و آینده‌پژوه هشدار داده‌اند که هشداری ساده نیست.

علوی با راهبردی خواندن هشدار رهبری در زمینه نفوذ و نگاه ایشان به مسایل و قضایا گفت: نفوذْ راهبرد دشمن با تاکتیک‌هایی است که به کار می‌گیرد و این نیازمند دقت و مطالعه عمیق است.

وی با بیان اینکه دشمن اهدافی برای نفوذ دارد که اطلاعاتی، اقتصادی، فرهنگی و یا اجتماعی است و بنا دارد در این لایه‌ها تأثیرگذاری کند،‌ افزود: به‌حول و قوه الهی و با تلاش سربازان گمنام(عج) این مقاصد شناسایی شده است.

رئیس دستگاه اطلاعاتی کشور خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات کارهای مطالعاتی زیادی در زمینه نرم‌افزاری انجام داده و در این زمینه اشراف اطلاعاتی دارد و ده‌ها مورد را زیر ضربه برده است.

وی با ابراز اینکه ‌وزارت اطلاعات با اشراف کامل و هوشیاری، تمام موارد را زیر نظر دارد،‌ اظهار داشت: مسئله نفوذ راهبرد بسیار حساسی است و نباید با آن به‌صورت سطحی برخورد شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *