تعرض به سفارت عربستان اقدامی عجولانه بود/ هشدار اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره فتنه گری های سفارت عربستان

11:46 - 13 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۸۸۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به اتفاقات و حوادث شب گذشته مقابل سفارت عربستان در تهران واکنش نشان دادند.
واکنش اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به اتفاقات شب گذشته در مقابل سفارت عربستانبه گزارش گروه سیاسی میزان، دو تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به اتفاقات و حوادث شب گذشته مقابل سفارت عربستان در تهران واکنش نشان دادند.

هشدار اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره فتنه گری های سفارت عربستان

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی میزان، با اشاره به اعدام روحانی برجسته شیعه "شیخ نمر" توسط رژیم آل سعود اظهار داشت: دولت سعودی این اقدام نابخردانه و جتایتکارانه خود را به طور قطع با مشورت سرویس های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام داده و از همان ابتدا نیز از عواقب این کار به خوبی آگاه بود.

وی افزود: یقینا رژیم آل سعود می دانست و پیش بینی می کرد که اگر خون پاک شهید نمر بر زمین بریزد، کشورهای اسلامی به ویژه شیعیان ساکت نخواهند نشست و اعتراض خود را به این اعمال وحشیانه به انحاء مختلف ابراز می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به تجمع اعتراض آمیز مردم در مقابل سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد مقدس تصریح کرد: گرچه اعتراض هموطنانمان در شب اعدام شیخ نمر برایمان غافلگیرکننده بود اما حتم داریم که مسئولان سعودی و کارگزاران سفارت این کشور در ایران کاملا پیش بینی این شرایط را می کردند.

نماینده مردم خرم آباد با بیان اینکه خون به ناحق ریخته شده شیخ نمر ریشه های متزلزل و پوسیده حکام تکفیری و وهابی آل سعود را از جای خواهد کند گفت: سالهاست که سفارت عربستان در ایران به یک "فتنه خانه" تبدیل شده و این هشداری بود که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مدتها پیش آن را مطرح کرده بودند.

ایران حق کاهش روابط با دولت سعودی را دارد/تعرض به سفارت عربستان اقدامی عجولانه بود

همچنین عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی میزان با اشاره به اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعه توسط آل سعود و در پی آن اعتراض شب گذشته جمعی از مردم کشورمان در مقابل سفارت عربستان در تهران و همچنین کنسولگری این کشور در مشهد مقدس اظهار داشت: هیچ کس منکر کار خلاف قانون و جنایتکارانه آل سعود در به شهادت رساندن عالم برجسته شیعه "شیخ نمر" نیست اما ما نیز باید این را بدانیم که هرگونه تجاوز به حریم سفارتخانه و کنسولگری دولت سعودی در کشورمان اقدامی خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل حق کاهش روابط با دولت عربستان سعودی را دارد عنوان کرد: تعرض به سفارتخانه و کنسولگری عربستان توسط برخی از افراد در شب گذشته، اقدامی عجولانه و نادرست بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در خصوص شایعه سازی های برخی از شبکه های اجتماعی مبنی بر اخراج سفرای ایران از کشورهای عربی به دلیل تجمع اعتراض آمیز شب گذشته جمعی از مردم در مقابل سفارت عربستان گفت: اخراج سفرا از کشورها فرآیندی طولانی و دیپلماتیک دارد و بعید است که کشورهای عربی چنین اقدامی را در خصوص سفرای ایرانی انجام دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *