رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زندگینامه "مهران مدیری" + تصاویر

0:20 - 22 بهمن 1394
کد خبر: ۱۱۶۷۶۱
مهران مدیری کارگردان(mehran modiri)، بازیگر، خواننده، مجری، طراح صحنه و لباس، مجری طرح، صداپیشه و تهیه کننده ایرانی است.
به گزارش  ، مهران مدیری (زادهٔ ۱۸ فروردین ۱۳۴۶‏ در تهران) کارگردان، بازیگر، خواننده، مجری، طراح صحنه و لباس، مجری طرح، صداپیشه و تهیه کننده ایرانی است. از جمله مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها کارگردان و بازیگر بوده می‌توان سریال‌های: ساعت خوش، پاورچین، نقطه‌چین، شب‌های برره، باغ مظفر، مرد هزارچهره، مرد دوهزارچهره، قهوه تلخ، ویلای من، شوخی کردم و در حاشیه را نام برد.
نگاهی به زندگینامه

مجلهٔ نیوزویک در مقاله‌ای مدیری را بیستمین مرد قدرتمند سال ۲۰۰۹ در ایران نامید.
مهران مدیری آخرین فرزند خانواده است. او سه برادر بزرگ‌تر دارد. از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. در سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت.
 
در سال ۱۳۷۲، به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخت. تا سال ۱۳۷۲ با نمایش‌های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و... روی صحنه رفت. همچنین در این دوران به عنوان بازیگر در نمایش‌های رادیویی قصه‌های شب نیز حضور داشت.

آغاز شهرت مدیری از سال ۱۳۷۲ بود که در مجموعهٔ طنز نوروز ۷۲ بازی کرد. پس از آن مدیری در چندین مجموعهٔ طنز دیگر که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت.

در سال ۱۳۸۸ زمانی که پخش سریال مرد  هزارچهره تمام شده بود مهران مدیری تصمیم گرفت تا سریال جدیدی به نام قهوه تلخ بسازد اما به دلایل نامعلوم با موافقت مسئولان صدا و سیما همراه نبود عده‌ای می‌گفتند سر مسائل مالی به توافق نرسیدند و عده‌ای دیگر می‌گفتند سر محتوا و داستان سریال قهوه تلخ توافق نکردند.

سرانجام در شهریور ۱۳۸۹ دی وی دی‌های قهوه تلخ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. این سریال موفق‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی شد و همچنین به عنوان پرفروش‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی لقب گرفت. داستان این سریال دربارهٔ فردی با نام نیما زند کریمی است که استاد دانشگاه در رشته تاریخ است، آغاز می‌شود.

او از لحاظ مالی در مضیقه‌است و پس از مدتی به این نتیجه می‌رسد که کسی در ایران به فوق لیسانس تاریخ اهمیتی نمی‌دهد و تصمیم می‌گیرد به طور کلی تاریخ را کنار بگذارد و سعی می‌کند همهٔ کتابهایی که در این زمینه دارد را به کتابخانه اهدا کند. در آن جا با دختری آشنا می‌شود که به تاریخ علاقه‌مند است و به پیشنهاد آن دختر به کاخی می‌رود، در آنجا قهوه‌ای می‌نوشد که او را به تاریخ می‌برد.

در نیمه دی ماه ۱۳۸۹ فیلمی از مهران مدیری در حال تقلید برنامه‌های ماهواره‌ای در فضای وب، و همچنین به‌صورت لوح فشرده منتشر شد که به سرعت به یکی از پربازدیدترین لینک‌ها در محیط وب فارسی و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد، اما کسی نمی‌دانست متعلق به کدامیک از آثار مدیری است.

نگاهی به زندگینامه

در سال ۱۳۹۱ مهران مدیری ساخت مجموعه‌ای جدید را برای پخش در شبکه نمایش خانگی با نام ویلای من شروع کرد. تیم بازیگران و سازندگان این مجموعه اشتراک زیادی با قهوه تلخ داشت.تولید این مجموعه با سرمایه‌گذاری مؤسسه فرهنگی «گلرنگ رسانه» از ۲۰ آبان ماه در منطقه ازگل کلید خورد.


نگاهی به زندگینامه

داستان ویلای من دربارهٔ پیرمردی متمول و بیمار است که تا به حال ازدواج نکرده و هیچ فرزندی ندارد. وکیل درستکار او برای انجام روال قانونی انحصار وراثت با انتشار آگهی در روزنامه از کسانی که او را می‌شناسند می‌خواهد خود را معرفی کنند. همانند قهوهٔ تلخ، ویلای من هم از طریق شبکه نمایش خانگی پخش شد و به تعدادی از خریداران نسخهٔ اصلی این مجموعه، به قید قرعه جوایزی، از جمله سه ویلا در شمال ایران، اهدا شد. این مجموعه در جذب مخاطبان نتوانست به موفقیت قهوه تلخ دست پیدا کند

نگاهی به زندگینامه

در دی ماه سال ۱۳۹۲ مهران مدیری ساخت مجموعه جدیدش را با نام شوخی کردم…! آغاز کرد. این سریال برخلاف سریال‌های قبلی از داستان آیتمی سرچشمه می‌گرفت وهر قسمت موضوع خاصی داشت و به یکی از معضلات جامعه چنگ می‌زد. این سریال با طیف وسیعی از بازیگران طنز همراه بود(۶۷ بازیگر) در این سریال مهران مدیری بعد از ۱۲ سال دوباره طعم مجری بودن را چشید.

آخرین باری که مهران مدیری مجری بود بر می‌گردد به سال ۱۳۸۰ و مجموعه طنز ۸۰. در این سریال هم مثل مجموعه‌های قهوه تلخ و ویلای من جایزه داده شد. مهران مدیری در سال ۱۳۸۷ در برنامه مثلث شیشه‌ای زمانی که مجری برنامه رضا رشیدپور از وی پرسید که دوست دارد چه کاری بسازد که تا حالا نساخته در پاسخ گفت دوست دارم در آینده کاری بسازم که هم طنز باشد و هم معضلات جامعه را بیان کند حالا به نظر می‌رسد شوخی کردم همان کاری باشد که مدیری در سال ۸۷ حرفش را می‌زد.

نگاهی به زندگینامه

سال ۱۳۹۴ مهران مدیری خبر از سریالی با نام «عطسه» داد. گفته می‌شد سریال «عطسه» شامل آیتم‌های مختلف طنز می‌باشد که دارای موضوعات اجتماعی است و دارای ۱۰ قسمت می‌باشد که قرار بود در هر بازهٔ زمانیِ مشخص (۲ هفته یکبار) از هفتهٔ اول تیرماه، یک قسمت از آن وارد شبکه نمایش خانگی شود.

نگاهی به زندگینامه

در آخرین لحظات سال ۹۲ در شبکه ۳سیما در برنامه ۳ ستاره که مهران مدیری نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال‌های برره و مرد هزار چهره شده بود در این برنامه حاضر شد و بعد از ۶ سال دوری از تلویزیون دوباره به جعبه جادویی برگشت و دو جایزه دریافت کرد.


نگاهی به زندگینامه


مهران مدیری در این برنامه گفت در اوایل سال ۹۳ به تلویزیون بر می‌گردد به سه دلیل:

  1. من فرزند تلویزیون هستم و عمدهٔ زندگیم و همچنین مهمترین آثارم رو در تلویزیون انجام دادم و هیچوقت نمیشه از تلویزیون رفت و برنگشت.
  2. شبکه نمایش خانگی قابل مقایسه با تلویزیون نیست برای اینکه من یک مخاطب ۷۰ میلیونی رو عوض کردم با یک مخاطب ۳ میلیونی که این منو آزار داده تو این سال‌ها.
  3. برای این که احساس می‌کنم مردم به شدت نیاز دارن به حال خوب، خنده، و به لحظات شاد و این تنها کاریه که از دست من بر می‌آد و فکر می‌کنم وقتشه بر گردم و این وظیفه رو انجام بدم.

مجموعه تلویزیونی در حاشیه با نام سابق «اتاق عمل» ساخت آن به کارگردانی و بازیگری، طراحی صحنه و لباس مهران مدیری از مهر ۱۳۹۳ آغاز شد. از ابتدا با حاشیه‌هایی (مخالفت گسترده از سوی نهادهای حامی پزشکان) در ساخت همراه بود و مدتی هم ضبط و تصویربرداری آن متوقف شد که بدنبال این حاشیه‌ها با تغییراتی در متن فیلمنامه از شش فروردین ۹۴ شروع شده است.

این مجموعه تلویزیونی چهارمین سریال مهران مدیری در دههٔ ۱۳۹۰ و اولین سریال او پس از بازگشت به تلویزیون است.


سینما:

دیدار - 1377
توکیو بدون توقف -1381
همیشه پای یک زن در میان است -1386
 دایره زنگی -1386
 تهران 1500 (انیمیشن) -1390
پل چوبی -1390
         

تلویزیون:

سریال مشت های کوچک - 1371
سریال حکایت ها - 1371

سریال پندها و اندرزها - 1371
سریال نوروز 72 - 1372
سریال باغ گیلاس -  1372
 سریال پرواز 57 -  1372
 سریال ساعت خوش - بازیگر/کارگردان - 1373
 سریال سال خوش - بازیگر/کارگردان - 1374
سریال نوروز 76 - بازیگر/کارگردان - 1376
سریال (جُنگ)77 -  بازیگر/کارگردان - 1377
 سریال ببخشید شما - مجری/کارگردان - 1378
سریال پلاک 14 - بازیگر/کارگردان - 1378
سریال 90 شب - بازیگر/کارگردان - 1379
سریال طنز 80  - مجری/تهیه کننده/کارگردان  1380
سریال دردسر والدین  بازیگر  1380
سریال پاورچین  بازیگر/کارگردان  1381
 سریال نقطه چین  بازیگر/طراح صحنه و لباس/کارگردان  1382-1383
سریال جایزه بزرگ  بازیگر/کارگردان  1383
  سریال شب های برره  بازیگر/خواننده/کارگردان  1384
  سریال باغ مظفر  بازیگر/خواننده/کارگردان  1385
  سریال مرد هزارچهره  بازیگر/کارگردان/مجری طرح  1387
  سریال مرد دوهزارچهره بازیگر/کارگردان  1388


شبکه خانگی:

سریال ویلای من  بازیگر/کارگردان/تهیه کننده  1391

سریال قلب یخی (فصل سوم)  1391

سریال قهوه تلخ در 111 قسمت  بازیگر/خواننده/کارگردان  1388-1391

بمب خنده  بازیگر/کارگردان  1387

سریال گنج مظفر  بازیگر/کارگردان  1385

تئاتر:

خرگوش  1353

شوخی  1356

تلگراف  1358

پلنگ نادان  1362

یک طنز و یک غم آوا  1364

ساعت عمو اسکندر 1366

آرسنال  1367

پانسیون  1368

سیمرغ  1369

هملت  1370

واسکودوگاما  1371

موشها و آدمها  1371

کیسه بوکس  1371


موسیقی:

کاست برای کودکان  1372

کاست "دلتنگی هاً  1378

آلبوم «از روی سادگی»  1379

خوانندگی تیتراژ فیلم سینمایی همنفس  1382

خوانندگی تیتراژ سریال مهر وماه  1383

خوانندگی تیتراژ سریال شبهای برره  1384

خوانندگی تیتراژ سریال باغ مظفر  1385

خوانندگی تک آهنگ در آلبوم "دارکوب "  1389

خوانندگی تیتراژ سریال قهوه تلخ  1389

خوانندگی تیتراژسری جدید سریال قهوه تلخ 1391

جوایز و افتخارات:

 نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم همیشه پای یک زن در میان است – 1386

  تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون برای مجموعه های مرد دو هزار چهره و قهوه تلخ - 1390

دکترای افتخاری:

دانشگاه لیبرتی آمریکا (American Liberty University) به پاس انجام فعالیت های هنری و انسانی، به مهران مدیری مدرک دکترای افتخاری اهدا کرد. مراسم اهدای دکترا به مدیری در 21 تیرماه 1390 (12 ژوئن 2011) در دانشگاه لیبرتی واقع در لس آنجلس برگزار شد که مهران مدیری به دلیل ضبط ادامه مجموعه قهوه تلخ نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند. در این مراسم، دکتر رونالد برینر به نمایندگی از مهران مدیری این مدرک را دریافت کرد و حمید سلطانی آن را در ایران به مهران مدیری رساند.


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

/انتهای پیام/




برچسب ها: جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر آرسنال آرسنال آرسنال تئاتر تئاتر تئاتر خبرگزاری میزان خبرگزاری میزان خبرگزاری میزان گزارش گزارش گزارش تئاتر فجر تئاتر فجر تئاتر فجر کارگردان کارگردان کارگردان مجازی مجازی مجازی مهران مدیری مهران مدیری مهران مدیری فضای فضای فضای بازیگری بازیگری بازیگری فضای رسانه ای فضای رسانه ای فضای رسانه ای خواننده خواننده خواننده مجری مجری مجری صداپیشه صداپیشه صداپیشه گروه گروه گروه داریوش داریوش داریوش تهیه کننده تهیه کننده تهیه کننده شب‌های برره شب‌های برره شب‌های برره نقطه چین نقطه چین نقطه چین هملت هملت هملت نمایش رادیویی نمایش رادیویی نمایش رادیویی سایر رسانه های داخلی و خارجی سایر رسانه های داخلی و خارجی سایر رسانه های داخلی و خارجی مجموعه طنز نوروز مجموعه طنز نوروز مجموعه طنز نوروز مجله نیویورک مجله نیویورک مجله نیویورک آغاز شهرت آغاز شهرت آغاز شهرت شانزده سالگی شانزده سالگی شانزده سالگی طراح صحنه و لباس طراح صحنه و لباس طراح صحنه و لباس بانسیون بانسیون بانسیون کیسه بوکس کیسه بوکس کیسه بوکس mehran modiri mehran modiri mehran modiri

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *