جلوگیری از نشر تشیع توسط شیخ زکزاکی علت اصلی حادثه خونین نیجریه است

23:40 - 10 دی 1394
کد خبر: ۱۱۵۸۹۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-مرجع تقلید شیعیان با اشاره به کشتار شیعیان کشور نیجریه و حمله به آیت الله زکزاکی گفت: زکزاکی در شهر مقدس قم علوم دینی را فراگرفت و با نشر معارف اهل بیت (ع) میلیون‌ها نیجریه‌ای را شیعه کرد که این اقدام سبب ناراحتی دشمنان و حمله به این عالم شد.
به گزارش گروه سیاسی میزان، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب جامعه المصطفی اظهارداشت: امام صادق (ع) تاکید کردند که شهر مقدس قم دارای ارزش و اهمیت بالایی است چون شهر جهاد و فقاهت است و باید علم از این شهر به سراسر جهان عرضه شود.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر وظیفه طلاب در نشر معارف اهل بیت (ع) افزود: طلابی که از سراسر جهان برای فراگیری علوم دینی به شهر مقدس قم می‌آیند باید پس از اتمام تحصیل به کشور خود بازگردند و علوم و معارف دینی  را که فراگرفته‌اند را در کشور خود نشر دهند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به کشتار شیعیان در کشور نیجریه و حمله به آیت الله زکزاکی بیان کرد: آیت الله زکزاکی در شهر مقدس قم علوم دینی را فراگرفت و با نشر علوم دینی و معارف اهل بیت (ع) میلیون‌ها نیجریه‌ای را شیعه کرد که این اقدام سبب ناراحتی دشمنان و حمله به این عالم شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: حادثه‌ای که در کشور نیجریه ایجاد شد و دشمنان شیعیان بی گناه را به خاک و خون کشیدند به خاطر حقانیت تشیع و مخالفت دشمنان با حق است، وظیفه شما بسیار مهم است و باید به نشر تشییع پرداخته و جا پای رسول خدا بگذارید.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) تصریح کرد: شخص عالم کسی است که خود ابتدا به سخنی که می زند عمل کند و ابتدا عمل شایسته انجام دهد و سپس مردم را به کار نیک دعوت کند، مردم باید تقوا و عمل صالح عالم دینی را ببینند تا پس از دعوت به معارف دینی و عمل شایسته از دستورات وی تبعیت کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: صدور انقلاب اسلامی همراه با جنگ و خونریزی نبود بلکه با منطق وبرهان این انقلاب عظیم به ثمر نشست، ما با منطق کشورهای جهان را به سوی حق دعوت می‌کنیم که باید اهتمام داشته باشیم این انقلاب جهانی شود و زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *