طلاب با فراگیری زبان‌های زنده دنیا به نشر اسلام در سراسر جهان بپردازند

20:50 - 06 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۴۳۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه جهان تشنه حقیقت است، گفت: طلاب باید زمینه‌سازی کنند و ضمن فراگیری زبان‌های زنده دنیا روایت‌های اهل بیت (ع) و اسلام ناب محمدی (ص) را در سراسر دنیا نشر دهند و دل‌های تشنه از معارف اهل بیت (ع) را سیراب کنند.
طلاب با فراگیری زبان‌های زنده دنیا به نشر اسلام در سراسر جهان بپردازندبه گزارش گروه سیاسی میزان، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز تخصصی تربیت ملبغ آمریکای جنوبی که در سالن همایش‌های این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: در عصر غیبت و پس از 1400 سال امروز طلاب و روحانیون وظیفه دارند تا زبان رسول خدا باشند و رسالت نبی خدا را انجام دهند و به نشر دین بپردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر لزوم نشر دین در سراسر جهان افزود: حوزه‌های علمیه چراغ پرفروغی است و طلاب شاگردان امام صادق (ع) هستند و باید پس از پیامبر (ص) و ائمه (ع) در راستای نشر دین و معارف اهل بیت (ع) اهتمام جدی داشته باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جهان تشنه حقیقت است، بیان کرد: طلاب باید زمینه‌سازی کنند و ضمن فراگیری زبان‌های زنده دنیا روایت‌های اهل بیت (ع) و اسلام ناب محمدی (ص) را در سراسر دنیا نشر دهند و دل‌های تشنه از معارف اهل بیت (ع) را سیراب کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هنگامی که  طلاب بی‌واسطه سخن می‌گویند و چشم در چشم مخاطب پیام دین را به مردم برسانند، بسیار موثر است که باید تداوم داشته باشد، طلاب باید زبان‌های زنده دنیا را فراگرفته  و به نشر دین بپردازند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین کارهایی که شما طلاب انجام داده‌اید راه‌اندازی مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای جنوبی است که واقعاً مورد نیاز بود و انشاءالله این فعالیت این مرکز به خوبی تداوم داشته باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه گسترش پیدا کرد، اظهار داشت: مرکز جامعه المصطفی العالمیه که در راستای نشر دین در سراسر جهان و جذب طلاب خارجی فعالیت می‌کند، یکی از برکات انقلاب است اما در کنار آن طلاب نیز باید زبان‌های مردم دنیا را فرا بگیرند و در زمینه نشر دین اقدام کنند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت شهر مقدس قم گفت: امروز مردم سراسر جهان چشم به قمی دوخته‌اند که از این شهر علم به همه عالم ارسال می‌شود چون روایات زیادی درباره این شهر وارد شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *