جنگ سپاه حفاظت با تمام سرویس‌های جاسوسی دنیا

9:54 - 05 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۷۵۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان-جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ماموریت‌های امنیتی هرچه موفق‌تر است کمتر دیده می‌شود ولی همه باید بدانیم امنیت، محصول مجاهدت است نه سکون. باید دشمن را خوب بشناسیم و راههای نفوذ او را بدانیم و با آن مقابله کنیم.
آمریکا محرک همه جنگ‌های 37 سال اخیر در منطقه استبه گزارش گروه سیاسی میزان، سردار حسین سلامی صبح امروز در نخستین همایش سراسری «حفاظت سپاه، اقتدار و امنیت ملی» که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: ما در جهان واقعیت های تلخ و سختی زندگی می کنیم. این واقعیت ها را درک می کنیم و دیده ایم که جهان قدرتمند صلح را به قیمت ظرفیت سازی برای جنگ تصور می کند.

وی افزود: در منطق قدرت های بزرگ صلح فاقد اصالت است و آنها باید برای انهدام سیاره زمین قدرت اندوزی کنند، تا در احساس آرامش و صلح باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه برای دشمنان ناامنی چیزی است که در منطقه آنها معنا دارد، تصریح کرد: آنها خواهان جهانی هستند که در آن همه در ناامنی، فلاکت و ذلت زندگی کنند اما آنان در نعمت امنیت و آرامش باشند.

سردار سلامی ادامه داد: این تصویر جهانی است که آنان ترسیم می کنند و برای رسیدن به این آرمان خطرناک و شوم راهبردی جدی طراحی کرده و اجرا می کنند.

همه جنگ های ۳۷ سال گذشته در این منطقه رخ داده است

وی خاطرنشان کرد: قریب به ۴۰ سال است که نقطه قانون سیاست های دشمن در جهان اسلام، با نقطه کانونی تر ایران است و تقریبا همه جنگ های ۳۷ سال گذشته در این منطقه رخ داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه محرک همه این جنگ ها آمریکا و شرکای او بوده اند تصریح کرد: صحنه همه این جنگ ها سرزمین های اسلامی بوده اند که بیشترین تعداد راکت، بمب و توپ در قلب این منطقه یعنی کشور ما فرود آمده است.

وی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل در ۴۰ سال گذشته به ۱۴ کشور اسلامی حمله کرده و آنها را بمباران کرده‌اند و آمریکا محرک هفت جنگ بزرگ در این منطقه بوده است که هنوز این جنگ‌ها ادامه دارد و سرنوشت مسلمانان مشخص نیست.

سردار سلامی با بیان اینکه اشغال سرزمین‌های اسلامی و دفن ملت‌ها زیر سقف خانه‌هایشان، واقعیت تلخ امروز و شاید فردای این منطقه باشد، افزود: یک نتیجه از این روند بدست می‌آید و آن اینکه هر کشوری با کشور دیگر در منطقه از تفاضل قدرت برخوردار باشد، به او حمله خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در این صورت سازمان‌ها و منشورهای بین‌المللی هیچ کدام قادر نیستند از کشورهای صاحب احساس قدرت جلوگیری کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: هرج و مرج و جنگ‌های ناعادلانه، غیرمنطقی و کور، مشخصه اصلی جهانی است که احساس مدنیّت می‌کند.

سردار سلامی با اشاره به حمله عربستان سعودی به یمن، ادامه داد: بدون هیچ استدلالی، بهانه‌ای، دلیل روشنی و واضحی، آنها تنها بر اساس احساس قدرت، این کار را می‌کنند و همسایه شمالی عراق نیز احساس قدرت می‌کند و نیروی نظامی خود را به قلب این سرزمین می‌فرستد.

حمله عربستان به یمن ثمره احساس قدرت است

وی با تاکید بر اینکه آمریکا احساس قدرت می‌کند و به پاکستان حمله کرده و مسلمانان را می‌کُشد و همچنین عراق را اشغال می‌کند، تصریح کرد: همچنین هرگاه رژیم صهیونیستی احساس قدرت می‌کند، به فلسطین و لبنان حمله کرده و بلندی‌های جولان را در اشغال نگاه می‌دارد. عربستان، بحرین را اشغال می‌کند. هیچ منطقی جز قدرت امروز مورد عمل صاحبان قدرت نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما در چنین جهانی زندگی می‌کنیم که هر کس بخواهد گروهی را مسلح کند و محیطِ ملتِ دیگری را مورد مخاطره قرار می‌دهد، افزود: در چنین فضایی امنیت، ارزش بزرگی است.

سردار سلامی تصریح کرد: دولت‌ها مدل‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند و قدرت‌های ضعیف اغلب به قدرت‌های بزرگ نگاه می‌کنند تا صاحب امنیت باشند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که در چنین فضایی، برقراری امنیت و داشتن اقتدار برای کشوری که بخواهد مستقل اعلام حیات کند و الگوی دیگران باشد، مهم است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دنیای استکبار نمی‌خواهد نظریه امکان بقای یک دولت مستقل بر پایه اقتدار درون‌زای خود در جهان اسلام شکل بگیرد، افزود: جهان می‌داند که یک قطب جدیدی از قدرت برای شکل‌گیری یک تمدن جدیدی آن هم با مفاهیم جدیدی مانند عدالت، کرامت، آزادی انسان و حاکمیت اخلاق در حال ظهور است.

جهان می‌داند که یک قطب جدیدی از قدرت در حال شکل‌گیری است

سردار سلامی اظهار داشت: اینکه شما ملاحظه می‌کنید ما پس از انقلاب، انواع مختلف جنگ‌ها و فتنه‌ها را تجربه کرده‌ایم، ناشی از درک این حقیقت است که اگر به مسلمانان اجازه داده شود، همان حرکت شتابان صدر اسلام که اسلام را به سرعت در اقصی نقاط دنیا سرایت داد، در دنیای امروز تجربه و تکرار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سعادت مسلمانان و دستیابی به شخصیت بالا و هویت دینی و حقیقی و حُریّت آزادی در پرتو جهاد در راه خدا و شمشیرها حاصل خواهد شد، ادامه داد: ما هیچ راهی جز انتخاب جهاد به عنوان راه سعادت نداریم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: هیچ شکی نداریم که در میدان تمرکز دشمن بسر می‌بریم و تاکنون بیش از ۱۷ هزار شهید ترور در این عرصه داده‌ایم که صحنه‌گردان تمام آنها، قدرت‌های بزرگ بوده‌اند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: جنگ‌های نیابتی امروز، فضای تقابل راهبردی ما با نظام سلطه را شکل می‌دهد و قدرت‌های بزرگ با هم ائتلاف کرده‌ و وارد این عرصه شده اند.

وی با اشاره به اینکه نیازمند این هستیم که امنیت ملی خود را در عرصه بیرون و درون مرزها گسترش دهیم، تصریح کرد: اقتدار ما یعنی توانایی ما برای تحمیل اراده خود به دشمن؛ این اقتدار، محصول تقاطع چند مسیر مهم است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: یک مساله مهم، توانایی حضور ما در نبردهای منطقه‌ای در جهان اسلام است و باید به شکلی باشد که اجازه ندهیم که خط سیرِ سیاست‌های دشمن، منحنی موفقی را در جهان اسلام طی کند.

سردار سلامی افزود: این واقعیت که ما توانسته‌ایم پس از ۳۶ سال تمرکز استراتژیک دشمن به کشورمان را به تفرقه راهبردی تبدیل کنیم و جبهه‌های متفاوتی را با او باز کرده و با او به نبرد بپردازیم و انرژی‌اش را در سطح جغرافیایی منطقه توزیع کنیم، یک حقیقت است.

انرژی دشمن را در سطح جغرافیایی منطقه توزیع کرده‌ایم

وی با بیان اینکه دیگر دشمن نمی‌تواند امتداد حرکت‌ استراتژیک خود را به قلب جهان اسلام متمرکز کند، گفت: این نشان‌دهنده اقتداری بزرگ است و هر کجا آنها راهبردی را عملیاتی می‌کنند، ما می‌توانیم در مقابل آنها بایستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: کسی مقتدر است که سیاست‌های خود را آشکارا دنبال کند و رهبر بزرگ ما آشکارا با سیاست‌های دشمن مخالفت می‌کند.

آمریکا و شرکایش دچار سرگردانی راهبردی در منطقه شده‌اند

سردار سلامی با اشاره به اینکه ما در میدان عمل، درگاه‌های حیات دشمن را در کنترل گرفته و فضای تنفس آنها را تنگ کرده‌ایم، اظهار داشت: ابهام و سرگردانیِ راهبردی امروز جزو سیاست‌های آمریکا و شرکایش در منطقه است. آنها داعش را تقویت می‌کنند اما بعد نمی‌توانند آن را متوقف کرده و این به معنای عجز استراتژیک آنها و انسداد راه غلبه کُفار بر مسلمانان است.

جانشین فرمانده کل سپاه، ادامه جنگ عربستان در یمن را باعث کاهش مشروعیت پادشاهی این کشور و فروپاشی نظام اقتصادی آن دانست و افزود: آنها برای جنگ با ما، قیمت نفت را کاهش می‌دهند اما بیشترین ضرر را خود می‌کنند. آنها اگر بخواهند ما را تضعیف کنند، نرخ تضعیف خود را افزایش داده‌اند و اگر بخواهند ما را تقویت کنند، میدان را واگذار کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر عربستان بخواهد در سوریه مداخله نظامی کند، چشم‌اندازهای آن را نمی‌داند و تجربه عراق برای آنها درس بزرگی بود. اگر بخواهند در سوریه کار دیگری کنند، موازنه به نفع ما تغییر می‌کند و این یعنی بن‌بست آنها و صِرف داشتن فیزیک قدرت به معنای موفقیت نیست.

سردار سلامی با بیان اینکه ما امروز از فیزیک قدرت استفاده نمی‌کنیم، اما راه امن را کشف کرده‌ایم، گفت: ما یک عمقی در بیرون داریم و باید به آن عمل کنیم و اقتدار و امنیت به خودی خود حاصل نمی‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه، اقتدار درونی و امنیت داخلی را عنصر مهمی برشمرد و افزود: امنیت در داخل کشورها امروز شاخصی معتبر برای اندازه‌گیری اقتدار درونی کشورها است که حفاظت در این عرصه نقش مهمی داشته است.

وی ادامه داد: نبرد حفاظت سپاه با سرویس‌های جاسوسی است که فروپاشی نظام‌های متنوعی را در برنامه خود دارند. شما باید از نقطه‌ها در مقابل فضاها حمایت کنید. شما باید از شخصیت‌های نظام و پرواز هواپیماها مراقبت کرده و این پیچیدگی‌های زیادی دارد.

سردار سلامی افزود: ما معتقدیم که دشمن همواره به دنبال راهی برای نفوذ است و همواره به سد محکم دفاعی ما برخورد می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: جنگ یک بازی دو طرفه است و یک راهبرد موفق تنها یک بار موفق است و دشمنی که قدرت یادگیری دارد، می‌تواند تاکتیک‌های موفق را به شکست بیانجامد. ماندن در دکترین موفق، اولین آفت تجربه‌های موفق است و شما باید مدام تغییر کنید؛ زیرا چهره تهدیدات تغییر می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مأموریت‌های امنیتی هر چه موفق‌تر است ولی همه باید بدانید امنیت محصول مجاهدت است نه سکون. باید دشمن را خوب بشناسیم و راه‌های نفوذ او را بدانیم و با آن مقابله کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *