رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روز امنیتی ساختمان فاطمی/ از حضور تیم های حفاظت تا تکذیب خبر هاشمی توسط دبیر شورای امنیت کشور

18:06 - 30 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۲۱۲۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-پنجمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.
-گروه سیاسی: پنجمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

برای خواندن مشروح اخبار امروز ستاد انتخابات کشور اینجا کلیک کنید

پنجمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حاشیه های جالبی را نیز به همراه داشت که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:

یخ زدن خبرنگاران در پشت در اتاق تیم چک و خنثی حفاظت رئیس جمهور!

از خبرنگاران حاضر در محل ستاد انتخابات کشور, محل ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی, خواسته شده بود که امروز ساعت 6:30 صبح برای چک و خنثی دوربین  و وسائل خود در محل وزارت کشور حاضر شوند اما تا ساعت 7  صبح تیم چک و خنثی رئیس جمهور  کار خود را آغاز نکردند که این موضوع با توجه به برودت هوا اعتراض خبرنگاران را برانگیخت.

یزی



تکذیب خبر داغ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط دبیر شورای امنیت کشور

هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» که با حضور محققین، پژوهشگران، مسؤولین و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد یادگار امام (ره) برگزار شده بود،گفت: اخیراً سه نفر از شرق کشور وارد شده‌اند که قصد داشتند در نماز جمعه، حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) بمب‌گذاری کنند و مردم را به شهادت برسانند.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان این سه نفر، گفت: یک نفر را که برای توجیه عملیات در نماز جمعه آوردند، وقتی مردم را دید، گفته بود من که نیامدم مردم را بکشم، به من گفتند تو در آنجا نظامی‌ها را می‌کشی.

واکنش ذوالفقاری به خبر هاشمی!

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع مطرح شده درباره ورود برخی افراد برای بمب گذاری در سه نقطه از کشور صحت ندارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته برنامه ریزی کرده بودند که اقداماتی راانجام دهند ولی قبل از اقدام جلوی آنها گرفته شد.

ذوالفقاری ادامه داد: دشمنان یک سری اهدافی را تعیین کرده اند از آن سوی مرزها ولی قبل از وارد شدن عملیات آنها خنثی شد و تجهیزات آنها ضبط شد.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: از ابتدای امسال فقط دومورد تهدید وجود داشته است، در ایام اربعین تهدیداتی از آن سوی مرزها داشتیم.

صف طولانی ثبت نام خانه ملت

ستاد انتخابات وزارت کشور امروز (دوشنبه) شلوغ ترین و پر ازدحام ترین روز خود از ابتدای شروع ثبت نام های انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تا کنون را سپری کرد.

این ازدحام به حدی بود که در برخی از ساعات امروز علاوه بر مشغول بودن تمامی باجه های ثبت نامی، چهل صندلی انتظار داوطلبان برای آغاز ثبت نام نیز پر شده بود.

یزی

انتخابات اسفندماه از نگاه آمار و ارقام

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور  آخرین آمار ثبت نام کنندگان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را ارائه کرد.

به گفته امیری تا قبل از ساعت 13 امروز(دوشنبه) 299 نفر برای انتخابات خبرگان نام نویسی کرده اند که از این تعداد 5 نفر خانم هستند.

قائم مقام وزارت کشور ادامه داد: از 5 خانم ثبت‌نام کرده برای انتخابات خبرگان، 3 نفر از حوزه انتخابیه تهران و 2 نفر از حوزه انتخابیه اصفهان اعلام داوطلبی کرده‌اند. 

امیری اظهار کرد: بیشترین فراوانی داوطلبان مجلس خبرگان از لحاط سنی در بازه 51 تا 58 قرار دارد.

سخنگوی وزارت کشور بیان داشت: از 299 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان، 30 نفر علاوه بر مدرک حوزوی دارای مدرک دانشگاهی دکتری هستند.

وی ادامه داد: استان تهران به لحاظ ثبت نام کنندگان در انتخابات خبرگان با 59 داوطلب در صدر قرار دارد و پس از آن استان های اصفهان و قم به ترتیب با 25 و 22 داوطلب در رده‌های بعدی قرار دارند.

امیری در ادامه به آخرین آمار ثبت نام کنندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و بیان داشت:تا ساعت 13 امروز(دوشنبه) 2355 داوطلب در سراسر کشور برای نامزدی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که 129 نفر آن ها خانم هستند.

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی سنی ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس بین 41 تا 55 و کمترین فراوانی سنی بین 30 تا 45 است.

استقرار تیم حفاظت هاشمی در وزارت کشور

عصر امروز با حضور تیم حفاظت هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ستاد انتخابات کشور تمام گمانه زنی ها مبنی بر ساعت و روز حضور وی در وزارت کشور به پایان رسید و  هاشمی رفسنجانی عصر امروز جهت کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان به ستاد انتخابات کشور آمد و ثبت نام کرد.

روز امنیتی ساختمان فاطمی/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *