تأکید تخت‌روانچی بر همکاری ایران و اسلوونی در حوزه‌های انرژی، معدن و کشاورزی

2:35 - 29 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۱۶۲
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان-معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان گفت: ایران و اسلوونی می‌توانند در حوزه‌های انرژی، نفت و گاز، ساخت و ساز و حمل و نقل، معدن، کشاورزی، صنایع فولاد و داروسازی با یکدیگر همکاری کنند.
تأکید تخت‌روانچی بر همکاری ایران و اسلوونی در حوزه‌های انرژی، معدن و کشاورزیبه گزارش گروه سیاسی میزان، در نشست مشترک اقتصادی با حضور مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان و تنی چند از مدیران و نمایندگان شرکت‌های تجاری و اقتصادی و بانک‌های اسلوونی، راه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تخت روانچی ضمن حضور در محل اتاق بازرگانی و صنایع اسلوونی و ملاقات با سامو خریبار میلیچ مدیرکل آن اتاق، در نشست مشترک اقتصادی شرکت کرد و در حضور مدیران و نمایندگان شرکت‌های اقتصادی اسلوونی، سخنرانی کرد.

روانچی تصریح کرد: ایران و اسلوونی می‌توانند در حوزه‌های انرژی، نفت و گاز، ساخت و ساز و حمل و نقل، معدن، کشاورزی، صنایع فولاد و داروسازی با یکدیگر همکاری کنند.

وی انعقاد قراردادهایی در حوزه‌های انرژی، پتروشیمی، داروسازی، صنایع فولاد، کشاورزی و صنایع خودروسازی با طرف‌های ایرانی را حائز اهمیت خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران در این حوزه‌ها از مشارکت، همکاری و سرمایه گذاری استقبال می‌کند و لذا فرصت‌‌های لازم جهت حضور شرکت‌های اسلوونیایی در این زمینه‌ها فراهم است.

روانچی در کنار افزایش صادرات و واردات بین دو کشور، بر اهمیت سرمایه‌گذاری متقابل تأکید کرد و افزود: اسلوونی فرصت‌هایی را در همکاری در حوزه فناوری نوین می‌بیند، در حالی که موقعیت ژئواستراتژیک ایران، همکاری در حوزه نفت و گاز و بهره بردن از مسیرهای حمل و نقل را به دیگر کشورهای منطقه نیز میسر می‌کند.

وی با اشاره به وجود برخی کشورهای ناپایدار در منطقه اطراف ایران، ثبات و پایداری مثال زدنی در کشورمان را خاطرنشان و اضافه کرد که جمهوری اسلامی ایران از حضور شرکت‌های اسلوونیایی مخصوصاً در حوزه مناطق آزاد تجاری که شرکت‌ها از مزایایی نیز برخوردارند، استقبال می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *