رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ثبت نام 992 نفر برای انتخابات اسفندماه+تصاویر/ حجت الاسلام رئیسی برای کاندیداتوری مجلس خبرگان ثبت نام کرد

7:07 - 28 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۷۸۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها به پایان رسید.
امروز؛ آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی/ ثبت نام  86 نفر در انتخابات مجلس خبرگان-گروه سیاسی: نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح پنج شنبه طی مراسمی با حضور  وزیر کشور، رئیس ستاد انتخابات کشور و  دبیر ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح پنج شنبه همزمان با اولین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در ستاد انتخابات کشور گفت: امیدوارم احزاب، گروه‌ها، افراد سیاسی، حوزه نظارت، حوزه اجرایی، مردم و  همه کسانی که در بحث انتخابات وارد می‌شوند تلاش کنند که اصل اجرای قانون انتخابات و اصل حضور باشکوه رعایت شود.

علت خلوتی مراکز ثبت نام

محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور گفت: تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری 88 نفر است و به همین دلیل مراکز ثبت نام خلوت تر است.

31 حوزه اصلی در مرکز استان‌ها تا روز چهارشنبه 2 دی‌ماه از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام به عمل می‌آورند

همچنین علی پورعلی‌مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور گفت:  31 حوزه اصلی در مرکز استان‌ها به علاوه ستاد انتخابات کشور تا روز چهارشنبه 2 دی‌ماه از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام به عمل می‌آورند و از روز 28 آذرماه تا روز جمعه 4 دی‌ماه ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انجام خواهیم داد.

پوشش رسانه ای نام نویسی انتخابات مجلس خبرگان توسط بیش از 650 خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی

بابک دین پرست رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور گفت: بیش از 650 نفر از خبرنگاران و تصویربرداران رسانه های داخلی و خارجی اخبار نام نویسی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ستاد انتخابات کشور را پوشش رسانه ای می دهند.

تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در هر استان چند نفر است؟

تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در انتخابات آتی 88 نفر خواهد بود، تعداد نمایندگان هر استان با توجه به آخرین تغییرات را در ادامه می بینید:

تهران؛ 16 نفر     
خراسان رضوی؛ 6 نفر   
خوزستان؛   6 نفر   
آذربایجان شرقی؛ 5 نفر 
فارس؛  5 نفر 
اصفهان؛ 5 نفر   
گیلان؛ 4 نفر 
مازندران؛  4 نفر   
آذربایجان غربی؛ 3 نفر       
کرمان؛   3 نفر    
قزوین؛  2 نفر 
سیستان و بلوچستان؛ 2نفر  
البرز؛ 2 نفر       
گلستان؛ 2 نفر 
اردبیل؛   2 نفر   
کردستان؛   2 نفر   
مرکزی؛ 2 نفر 
 همدان؛ 2 نفر
کرمانشاه؛ 2 نفر 
لرستان؛ 2نفر 
بوشهر؛ 1 نفر    
قم؛ 1 نفر   
ایلام ؛ 1 نفر  
کهگیلویه و بویراحمد؛ 1 نفر 
خراسان شمالی؛ 1نفر  
خراسان جنوبی؛ 1 نفر   
سمنان؛ 1 نفر 
 یزد؛ 1 نفر 
زنجان؛ 1 نفر 
هرمزگان؛ 1 نفر
چهارمحال بختیاری ؛ 1 نفر

برای حضور زنان برای داوطلبی مجلس خبرگان رهبری منع قانونی وجود دارد؟

مقیمی در پاسخ به این سوال که نسبت به حضور زنان برای داوطلبی مجلس خبرگان رهبری منع قانونی وجود دارد یا خیر؟ گفت: حضور زنان برای داوطلبی نمایندگی خبرگان رهبری منع قانونی ندارد اما درنهایت شورای نگهبان باید آنها را احراز صلاحیت کند.

وی همچنین گفت: غیر از تهران در سایر استان ها نیز شاهد حضوربانوان برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری بوده ایم.

در روز اول نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چند نفر حضور پیدا کردند؟

به گفته محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور تا ساعت 14  پنج شنبه 65 نفر برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند.

برای خواندن اخبار روز اول نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اینجا کلیک کنید

در روز دوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چند نفر حضور پیدا کردند؟
محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تا ساعت 16 روز جمعه 86 نفر برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان مراجعه کرده اند که از این تعداد 68 نفر ثبت نامشان تکمیل و 18 نفر در حال طی کردن پروسه ثبت نام هستند.

برای خواندن اخبار روز دوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اینجا کلیک کنید

آخرین آمار ثبت نام اعلام شد+تصاویر/ گمانه زنی در مورد ثبت نام یک مقام عالی رتبه برای انتخابات خبرگان رهبری


گزارش آنلاین خبرنگاران میزان از وزارت کشور

ساعت 8:00 : سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامیبه طور همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها آغاز شد.

داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می توانند به منظور اعلام داوطلبی خود با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری های مراکز حوزه های انتخابیه، سفارتخانه ها یا کنسولگری های ایران در خارج از کشور مراجعه و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

** مدارک مورد نیاز
1- اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن.
2- اصل شناسنامه عکسدار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن .
3- 10 قطعه عکس جدید 4 × 3 (ترجیحا با زمینه روشن) .
4- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد .
5- اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی .
6- اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی .

** شرایط انتخاب شوندگان
به استناد ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند :
1- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .
2- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .
3- ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه .
4- داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن .
5- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه .
6- سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی ، شنوایی و گویایی .
7- حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام .
تبصره 1- داوطلبان نمایندگی اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام ، مذکور در بند (1) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت العقیده باشند .
تبصره 3 ـ هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می شود .
بر اساس قانون تفسیر ماده (28) که در تاریخ 12مردادماه 1390 به تایید شورای نگهبان رسیده، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.
در ضمن به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند در غیر این صورت نامزدی آنان کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می شوند.
همچنین به استناد ماده 46 قانون مزبور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری یا بخشداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام کنند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی شود.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.

انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

ساعت 8:45:
حجت الاسلام و المسلمین تسخیری دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از حوزه انتخابیه تهران برای ثبت نام در مجلس خبرگان رهبری در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافت.

رکورد زنی در سکوت خبری ساختمان فاطمی/ گمانه زنی در مورد ثبت نام یک مقام عالی رتبه برای انتخابات خبرگان رهبری

ساعت9:00 : محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور صبح امروز در نخستین روز از ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی و سومین روز ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هیئت های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 207 حوزه اصلی و در مجموع 1063 حوزه اصلی و فرعی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی، هیئت های اجرایی هم در حوزه های انتخابیه شکل میگیرند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: با توافق صورت گرفته میان وزارت کشور و شورای نگهبان، معتمدین هیئت های اجرایی مجلس خبرگان و معتمدین هیئت های اجرایی مجلس شورای اسلامی یکسان شده اند.

مقیمی با اشاره به تدارکات وسیع صورت گرفته برای سهولت ثبت نام داوطلبان انتخابات گفت: با توجه به اینکه تعداد داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر هستند امکانات وسیعی در همه فرمانداری های محل ثبت نام تدارک دیده شده است و در همین وزارت کشور 46 کاربر، کار ثبت نام از داوطلبان را انجام می دهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در خاتمه گفت: ادغام هیئت های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی مورد تایید هیئت های نظارت و شورای نگهبان قرار گرفته است.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 9:15:
حسینعلی امیری با بیان این که بیشترین ثبت نام کنندگان در استان تهران با 16 نفر است، گفت: در بین ثبت نام کنندگان تا امروز 7 نفر بالای 75 سال و 3 نفر هم کمتر از 30 سال سن دارند.

 قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: تاکنون جوان ترین داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری متولد 20 آذرماه 1366 با 28 سال سن و مسن ترین فرد متولد اول مهرماه 1302 با 92 سال سن است.

ساعت 9:45: سیده لیلا مددی 42 ساله به عنوان نخستین داوطلب زن انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران دقایقی پیش با حضور در وزارت کشور برای انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرد.

آخرین آمار ثبت نام اعلام شد+تصاویر/ گمانه زنی در مورد ثبت نام یک مقام عالی رتبه برای انتخابات خبرگان رهبری

ساعت 10:30: در حاشیه نخستین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردی به نام آمنه رضایی که خود را اصلاح طلب می نامید برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد اما پس از بررسی مدارک و شرایط نام برده صلاحیت اولیه وی مورد تایید قرار نگرفت و ثبت نام از وی صورت نگرفت.

ساعت 10:35: حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی بجنوردی(پدر همسر سید حسن خمینی) دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه استان تهران داوطلب نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.

رکورد زنی در سکوت خبری ساختمان فاطمی/ گمانه زنی در مورد ثبت نام یک مقام عالی رتبه برای انتخابات خبرگان رهبری

ساعت 10:45:  نماینده امام جمعه مشهد با حضور در فرمانداری مشهد مقدس کاندیداتوری آیت الله سید احمد علم‌الهدی را برای حضور در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد.

ساعت 10:55: حجت الاسلام محمد تاج الدینی دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه کرمان ثبت نام کرد.

گفتنی است تاج الدینی که متولد 1367 است جوانترین فردی است که تاکنون برای کاندیداتوری در انتخابات خبرگان ثبت نام کرده است.

ساعت 11:00: از گوشه و کنار ستاد انتخابات کشور به گوش می رسد که تا عصر امروز نماینده یکی از مقامات عالی رتبه کشور برای ثبت نام وی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا می کند.

ساعت 11:30:  سید علی حسینی اشکوری داوطلب نامزد مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه گیلان، محمد باقر عباسی سلمی داوطلب نامزدی مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه بوشهر و سید هرمز سادات ابراهیمی عضو فعلی کمیسیون کشاورزی مجلس داوطلب نامزدی انتخابات مجلس از حوزه انتخابی شوشتر شدند.

ساعت 11:40: دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تا ساعت 11 امروز 106 نفر در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و 379 نفر در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند.

علی پورعلی مطلق  افزود: از تعداد 106 نفری که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند نام نویسی 79 نفر تکمیل و مابقی در حال تکمیل است.

ساعت 11:45: حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران گفت: از امروز نام نویسی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری های حوزه های انتخابیه اصلی و وزارت کشور آغاز شده و تا چهارم دی ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز نام نویسی از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شاهد شور و نشاط بیشتری در ستادهای نام نویسی از داوطلبان هستیم.

ساعت 12:00: آیت‌الله حسین شاهرودی نوه آیت‌الله شیخ‌ علی شاهرودی از مراجع نجف،  با حضور در فرمانداری تهران در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

ساعت 13:00: دبیر ستاد انتخابات کشور: تاکنون 570 برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و  121برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 13:45:  حجت الاسلام محمدتقی رهبر‎ امام جمعه اصفهان‎  دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه  اصفهان ثبت نام کرد.

ساعت 14:15:  آیت الله ابراهیم امینی امام جمعه قم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه تهران ثبت نام کرد.

ساعت 15:10: محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا ساعت 15 امروز تعداد مراجعه کنندگان جهت ثبت نام در انتخابات دهمین دوره مجلس 774 نفر بوده است و از این تعداد ثبت نام 244 نفر قطعی شده و ثبت نام 530 نفر نیز در حال تکمیل است.
 
وی ادامه داد: همچنین تا ساعت 12 امروز نیز 141 نفر جهت ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان به ستاد انتخابات کشور و فرمانداری های مرکز استانها مراجعت کرده اند که از این تعداد ثبت نام 92 نفر قطعی شده و ثبت نام 49 نیز در حال تکمیل است.

ساعت 15:30: حجت الاسلام سیدعلی هاشمی شاهرودی ظهر امروز به نمایندگی از سوی آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی با حضور در محل فرمانداری قم برای ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری حضور پیدا کرد.

به گفته پسر آیت الله هاشمی شاهرودی، وی در این دوره از مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از حوزه انتخابیه مشهد در انتخابات شرکت می‌کند.

ساعت 15:40: حجت الاسلام و المسلمین سيد محمود علوى وزير اطلاعات جهت ثبت نام براى كانديداتورى در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان وارد ستاد انتخابات وزارت كشور شد.

ساعت 17:00:
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تا کنون 845 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و 147 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ثبت نام 421 نفر از داوطلبان مجلس و 94 نفر از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تکمیل شده و مابقی در حال تکمیل است.

ساعت 17:30:  نماینده حجت الاسلام ابراهیم رئیسی با حضور در وزارت کشور کاندیداتوری وی را برای حضور در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *