روحانیت و متولیان امر فرهنگ با رفتارشان اسوه حسنه به مردم معرفی کنند

14:04 - 20 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۳۲۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: روحانیت و متولیان امر فرهنگ با رفتارشان بر دل‌های مردم جاذبه ایجاد کنند و اسوه حسنه که در چهره نبی گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم(ع) است را معرفی کنند.
روحانیت و متولیان امر فرهنگ با رفتارشان اسوه حسنه به مردم معرفی کنندبه گزارش گروه سیاسی میزان، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در جمع مردم شهرستان دشتی با تسلیت سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه برای ارتباط با خداوند متعال باید از امامان معصوم(ع) الگو بگیریم اظهار داشت: برای رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و آخروی  باید از آموزه‌های ائمه اطهار(ع) بهره بگیریم.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسلمانان باید در زندگی دارای اسوه باشند افزود: داشتن اسوه و الگو سبب می‌شود تا رفتار و اخلاق‌های حسنه فرا بگیریم و اصول درست زندگی کردن را بیاموزیم.

حسینی‌بوشهری با بررسی تعامل با خداوند و مردم و دشمن بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) سه مولفه ارتباط با خدا و مردم و تعامل با دشمن را مورد توجه قرار داده که می‌توان از این آموزه، الگو و سرمشق گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفتار و رفتار امامان معصوم(ع) را آموزه اسوه حسنه دانست و تاکید کرد:  به جای اینکه با فرهنگ غرب مانوس شویم با بهره‌گیری از آموزه‌های امامان معصوم(ع) راه و رسم زندگی کردن بیاموزیم و آن را الگوی زندگی خویش قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه جوانان به‌جای فرهنگ غربی از آموزه‌های امامان معصوم(ع) الگو برداری کنند افزود: اسلام عزیز در قالب کلمات در قرآن تجلی می‌یابد و جلوه آن در چهره نبی گرامی اسلام و امامان معصوم(ع) آشکار می‌شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری  با تاکید بر نقش مهمی مبلغان دینی در ایجاد جاذبه‌های لازم برای بهره‌برداری از اسوه حسنه افزود: روحانیت و متولیان امر فرهنگ با رفتارشان بر دل‌های مردم جاذبه ایجاد کنند و اسوه حسنه که در چهره نبی گرامی اسلام و امامان معصوم(ع) است به معرفی بشناسانند.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه اسوه حسنه باید به عنوان پیشوا و راهنما از آن بهره جست خاطرنشان کرد: اسوه حسنه ابتدا باید شناخت و آن را باید به عنوان پیشوا و راهنما مورد بهره‌برداری قرار داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *