برگزیدگان دوره‌های گذشته داور جشنواره می‌شوند

17:06 - 14 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۶۱۹۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - دبیر بخش شعر جشنواره جوان سوره با اعلام این موضوع که برگزیدگان دوره های گذشته این جشنواره در تیم داوری این دوره حضور خواهند داشت، گفت: وجود افراد توانمند و با استعداد در عرصه ادبیات نباید باعث شود تا از حضور جوان‌ترها غافل شویم.

، مجید سعد‌آبادی دبیر علمی بخش شعر چهاردهمین دوره جشنواره شعر و داستان جوان سوره وجود نام‌های تکراری در تیم اجرایی و داوری جشنواره‌ها را حرکتی غیر حرفه‌ای دانست و گفت: در عرصۀ داستان نویسی و شعر افراد توانمند و با استعدادی در ادبیات کشورمان وجود دارند که اسم هر کدام اعتباری محسوب می‌شود ولی این موضوع نباید باعث شود تا از حضور جوان‌ترها غافل شویم و زمینه را برای بروز استعدادهای آن‌ها تنگ کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره در نظر داریم تا از حضور هنرمندان جوان برگزیده دوره‌های گذشته در تیم داوری استفاده کنیم و همان طور که جشنواره اسم جوان را یدک می‌کشد، حضور آنها را در تیم داوری و بخش اجرایی را نیز باید به واقع احساس کنیم.

سعدآبادی تفکر جشنواره ستیزی و غیر کاربردی خواندن آن توسط عده‌ای از هنرمندان را دور از انصاف خواند و اظهار داشت: همیشه عده‌ای شبه روشنفکر سعی دارند تا با مطرح کردن این قبیل سخنان و اینکه جشنواره‌ها خروجی خوبی ندارند با آن مبارزه کنند اما باید دید با این حرف‌ها چه نفعی نصیب آن‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر این موضوع بد است پس چرا همین افراد خودشان با برگزاری جشنواره‌های خصوصی و حضور در رأس اجرایی آن سعی دارند تا همگان چتر حمایتی خود را بر سر آنها بیندازند.

وی تصریح کرد: بعضی از جشنواره‌های هنری هستند که به هنرمند نگاه و تفکر می‌دهند و بودن آنها باعث می‌شود تا خط مشی‌هایی که کشورهای خارجی برای تغییر دادن نگاه هنرمندان برنامه‌ریزی می‌کنند به بن بست برسد.

دبیر علمی بخش شعر جشنواره شعر و داستان جوان سوره یکی از محاسن این جشنواره را نداشتن عنوان‌های رتبه‌ای اعلام کرد و گفت: همیشه در جشنواره‌هایی که دارای عنوان اول تا سوم هستند پس از مراسم اختتامیه عده‌ای خوشحال هستند و عده‌ای ناراحت، ولی این جشنواره با اعلام کردن اسامی کثیری از هنرمندان و دعوت کردن آنها در جشنواره سعی کرده تا رضایت هنرمندان جوان را مورد توجه قرار دهد.

وی یکی از سیاست‌های اصلی این جشنواره را حمایت از هنرمندان استانی عنوان کرد و بیان داشت: این جشنواره با برگزاری‌اش در استان‌های مختلف می‌خواهد عنوان کند که ادبیات فقط مخصوص مرکز کشور نیست و باید از توانمندی‌های هنرمندان استانی هم استفاده کنیم و همچنین تحولی که جشنواره در مشارکت هنرمندان استانی ایجاد کرده است را غیر قابل وصف خواند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *