آموختن از مکتب سیدالشهداء انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند/مهندسی کربلا با خون نقاشی شده است

3:50 - 13 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۵۴۷۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-یکی از مراجع عظام تقلید ‌گفت: جهاد و شهادت انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند که شهدا و ایثارگران آن را از مکتب سیدالشهداء آموخته بودند.
آموختن از مکتب سیدالشهداء انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند/مهندسی کربلا با خون نقاشی شده استبه گزارش گروه سیاسی میزان، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امشب ‌در دیدار با خانواده شاهد و ایثارگران استان کردستان در حسینیه سنندج، اظهار کرد: در اسلام خیلی سعی شده ‌تا هر انسانی با سرور و سالار شهیدان آشنا شود و این به ما توصیه شده ‌تا نوزادانی که به دنیا می‌آیند، اولین طعمی که می‌چشند، طعم تربت امام حسین(ع) باشد.

به گفته این مرجع عالیقدر، جلسات عزاداری سیدالشهداء، خاطره مصیبت‌های امام حسین(ع) است که از آن می‌توان درس‌های زیادی گرفت و درس جهاد و شهادت یکی از درس‌های مکتب آن حضرت است.

وی رفتن به زیارت امام حسین(ع) به حضار را توصیه کرد و گفت: چرا که خداوند 9 نفر از ائمه(ع) را از ذریه امام حسین(ع) قرار داده است، در حرم آن حضرت دعاها مستجاب می‌شود، تربت سالار شهیدان شفابخش است و مدت زمان رفت و برگشت به زیارت امام حسین(ع) جزو عمر انسان محسوب نمی‌‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام زخم‌هایی که بر بدن شهدا می‌خورد، نشانه افتخار و فداکاری شهیدان بود که هیچ شهیدی به اندازه امام حسین(ع) زخم بر بدن مبارکش نداشت و این مصداق فداکاری و تلاش آن حضرت در راستای حفاظت از دین اسلام بود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: جهاد و شهادت انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند که شهدا و ایثارگران آن را از مکتب سیدالشهداء آموخته بودند.

این مرجع عالیقدر تصریح کرد: تمامی امنیت، تکامل، پیشرفت، سیاست و ترقی ایران اسلامی مرهون و مدیون زحمات و فداکاری‌های شهداست و اگر شهدا نبودند و در آن زمان به جبهه‌ها نمی‌رفتند، هیچ وقت انقلاب اسلامی به ثمر نمی‌رسید.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: امروز با کمال تواضع می‌گوییم که شما خانواده شاهد و ایثارگر خدمت بسیار بزرگی انجام دادید و مسئولان کردستان باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی گفت: شهدا و ایثارگران پرورش یافته مکتب سیدالشهداء هستند و صد درصد با حکم ولایت فقیه به جبهه‌ها رفتند و جان دادند چرا که هیچ کس به آسانی جان و خون نمی‌دهد اما چون ولایت فقیه در امتداد ائمه(ع) و ولایت رسول‌الله قرار دارد، همه از آن تبعیت کردند.

این مرجع عالیقدر همچنین تصریح کرد: مهندسی کربلا با خون رنگ‌آمیزی و نقاشی شده ‌چرا که رنگ خون ثابت است و خون است که موج ایجاد می‌کند و همین خون‌ها هم توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

وی خاطرنشان کرد: هر کار خوبی در دنیا، خوبی بالاتری دارد اما هیچ کاری بالاتر از خون دادن و شهادت در راه خدا نیست و این جایگاه و عظمت خانواده شهدا را نشان می‌دهد.

آیت‌الله نوری‌همدانی یادآوری کرد: 35 کشور در جنگ تحمیلی علیه ایران به صدام کمک کردند اما ‌‌فرزندان، همسران و پدران شماها در این جنگ فداکاری‌هایی کردند که در مقابل آنها مقاومت و ایستادند‌ تا پیروزی را برای ایران رقم زدند.

وی در پایان سخنان خود، 5 هزار و 400 شهید استان کردستان را مصداق فداکاری مردم کردستان در برابر متجاوزین به کشور خواند و گفت: این آمار شهادت به نسبت جمعیت آن، آمار قابل توجهی است.



سعید
|
-
|
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
0
به به ماشالله ماشالله خدا بده برکت
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *